از ابتدای امسال آتش نشانان شهرکرد به ۵۲ مصدوم در عملیات امداد و نجات و اطفای حریق امدادرسانی کردند.

عنایت‌الله راهنورد رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۵۱۱ ماموریت توسط آتش‌نشانی شهرکرد انجام شد که ۱۴۱ مورد آتش‌سوزی و ۳۸۰ مورد امداد و نجات بوده است، همچنین این حوادث ۵۲ مصدوم و دو مورد فوتی داشته است.

وی اظهار کرد: پارسال حدود هزار و ۱۰۰ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانی شهرکرد صورت گرفته است.

راهنورد افزود: در حال حاضر پنج ایستگاه، حدود ۴۰ خودرو سبک و سنگین و ۶۰ نیرو امدادی و اداری در اختیار آتش‌نشانی شهرکرد است.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر در سبک ساخت‌وساز‌ها و مرتفع‌سازی‌ها، تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی شهرکرد جواب‌گو شهر نیست، یکی از نیاز‌های این سازمان خودروی دارای نردبان است که حدود ۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
راهنورد با اشاره به کمبود نیرو در آتش‌نشانی شهرکرد گفت:

مجوز استخدام ۲۰ نفر در آتش‌نشانی شهرکرد گرفته شده است و تا پایان سال این تعداد جذب خواهند شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: عملیات احداث ششمین ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان اقبال در حال اجراست، این ایستگاه در زمینی به مساحت هزار ۹۵۰ مترمربع و زیربنای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است، همچنین در روز‌های آینده یک دستگاه ماشین سنگین به ناوگان با اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های روز هفتم مهر اضافه کرد: برگزاری رژه خودرو‌های آتش‌نشانی، تجدید میثاق آتش‌نشانان با شهدا، برگزاری مراسم تجلیل از آتش‌نشانان با حضور خانواده‌هایشان از جمله برنامه‌های هفتم مهر در آتش‌نشانی شهرداری شهرکرد است.

وی افزود: زنگ ایمنی و آتش‌نشانی در مدارس شهرکرد و به صورت ویژه در دبستان شهید صفرپور شهرکرد به صدا درآمد و کارشناسان آتش‌نشانی به مناسبت این روز در مدارس سطح شهر حضور پیدا کردند، مسابقه یک نامه به پدر آتش‌نشانم برای فرزندان کارکنان برگزار شده است و این نامه‌ها در قالب یک کتاب به چاپ خواهند رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار