معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود فوم پاش‌ها و مواد اطفای حریق مناسب از مشکلات آتش نشانی‌های استان است.

محسن حسین‌میرزایی اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از شهر‌های چهارمحال و بختیاری کمبود تجهیزات مناسب آتش‌نشانی یک مشکل جدی است که در زمان وقوع حوادث و آتش سوزی‌های بزرگ خطرات زیادی را به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه در بسیاری از شهر‌های چهارمحال و بختیاری کمبود تجهیزات مناسب آتش‌نشانی یک مشکل جدی است که در زمان وقوع حوادث و آتش سوزی‌های بزرگ خطرات زیادی را به همراه دارد. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تجهیزات آتش‌نشانی نردبان‌های بلند مرتبه است که در آتش‌سوزی‌های ساختمان‌های بلند نقش حیاتی در امدادرسانی و نجات جان افراد دارد.

حسین میرزایی اضافه کرد: در شهر شهرکرد آتش‌نشانی نردبان بلندمرتبه در اختیار ندارد و این مسئله می‌تواند در زمان وقوع حوادث مشکلات جدی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کمبود فوم پاش‌ها و مواد اطفای حریق مناسب نیز یکی دیگر از مشکلات آتش نشانی‌های چهارمحال و بختیاری است، ادامه داد: در حوادث بزرگ مانند آتش سوزی‌های گسترده در انبار‌ها یا مخازن سوخت داشتن این تجهیزات کارآمد می‌تواند نقش مهمی در مهار آتش و کاهش خسارات داشته باشد که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای بسیاری از امکانات در اختیار سازمان آتش‌نشانی مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در محله منظریه شهرکرد ساختمان‌های بلند مرتبه بسیاری وجود دارد، گفت: این مسئله اهمیت وجود نردبان بلند مرتبه برای مرکز استان را دو چندان می‌کند، زیرا در صورت وقوع حریق در این ساختمان‌ها، امکانات آتش‌نشانی به هیچ وجه پاسخگوی نیاز برای اطفای حریق نخواهد بود و خسارات زیادی در پی خواهد داشت.

حسین میرزایی افزود: از وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور درخواست می‌شود تا اعتبار و ماشین‌آلات مورد نیاز برای تقویت آتش‌نشانی مرکز استان چهارمحال و بختیاری را در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهد، تا در صورت وقوع حادثه شاهد اتفاقات ناگوار به‌علت کمبود امکانات و تجهیزات نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.