مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام با اشاره به فعالیت حدود ۲۴۰ واحد صنفی حوزه گردشگری در این استان، گفت: از سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری استان استقبال و حمایت می‌شود.

فرزاد شریفی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۱۱۰ واحد بوم‌گردی است، اظهار کرد: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ واحد رستوران‌ منفرد بین‌راهی، ۲۵ واحد سفره‌خانه‌های سنتی، ۲۳ واحد خانه‌های مسافر، پنج واحد مهمان پذیر، ۱۰ واحد هتل، ۵۴ واحد دفتر خدمات مسافرتی و یک واحد مجتمع آب درمانی در استان ایلام فعالیت دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ابراز کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در ۲ سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای ایجاد، احداث، تجهیز و تکمیل زیرساخت و ایجاد اشتغال به واحدهای صنفی حوزه گردشگری استان از جمله سفره‌خانه‌های سنتی، هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، خانه‌های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و مهمان‌پذیرها پرداخت شده است.

شریفی با بیان اینکه صدور مجوز واحدهای صنفی در حوزه گردشگری برعهده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، افزود: نظارت بر این واحدها نیز بر عهده این سازمان است و در طول سال نیز بازدیدهای مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی از جمله اماکن، بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت استان ایلام انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی استان استقبال و حمایت می‌شود، یادآور شد: استان ایلام دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و منحصر به فردی است که این جاذبه ها نیازمند معرفی به مردم و مناطق مختلف کشور است.

شریفی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۲۰ واحد صنفی در حوزه گردشگری استان احیاء شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ از این تعداد هشت واحد و در سال گذشته نیز ۱۲ واحد با ارائه تسهیلات مناسب با معرفی به بانک‌های عامل و از محل اعتبارات و تسهیلات تبصره ۱۸ به چرخ تولید و ارائه خدمات بازگشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته‌شده.

برچسب ها: گردشگری ، واحد صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.