مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از برپایی اولین چهارشنبه بازار صنایع‌دستی در خیابان طالقانی شهر ایلام خبر داد.

فرزاد شریفی، اظهار کرد: این چهارشنبه بازار با حضور صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع دستی، امروز بعدازظهر برای اولین بار در خیابان طالقانی شهر ایلام دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برپایی چهارشنبه بازار در هفته‌های آتی نیز تداوم خواهد داشت، ابراز کرد: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر ایلام، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فراهم کردن شرایط لازم برای عرضه محصولات صنایع دستی صنعتگران ایلامی این چهارشنبه بازار دایر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه معرفی محصولات و فروش صنایع دستی، آشنایی مردم با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از دیگر اهداف برگزاری این چهارشنبه بازار است، گفت: در این راستا غرفه‌های موقت به صورت چتری دایر خواهد شد و هنرمندان و صنعتگران ایلامی، محصولات خود را ارائه و در معرض فروش قرار خواهند داد.

شریفی با بیان اینکه هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی نسبت به ثبت نام برای حضور در این چهارشنبه بازار اقدام کنند، افزود: شروع کار چهارشنبه بازار صنایع دستی، از امروز از ساعت ۱۵ بعدازظهر خواهد بود و تا ساعت ۱۹ نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ رشته فعال صنایع دستی در استان ایلام وجود دارد و بیش از ۲۰ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه ۱۷۵ کارگاه تولید محصولات صنایع دستی در استان ایلام فعال است، ابراز کرد: گلیم نقش برجسته که نشان ملی دارد، چرم، حصیر، نمد، چیت از جمله رشته‌های مهم صنایع دستی استان به شمار می‌رود که بیشترین میزان فعال صنایع دستی را به خود اختصاص داده است.

شریفی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری صنایع دستی از تزئینی به کاربردی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این اداره کل در راستای تقویت این حوزه در استان است، خاطرنشان کرد: در این راستا محصولات صنایع دستی با تغییراتی به عنوان لوازم و وسایل کاربردی در زندگی مردم تبدیل شده است که رغبت بیشتری به این حوزه در مردم ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.