مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: به‌ منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستدهای عمومی، طی نیمه نخست امسال، تعداد یک‌هزار و ۴۹۶ وسیله توزین سبک در استان مورد آزمون قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: به‌ منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستدهای عمومی، طی نیمه نخست امسال، تعداد یک‌هزار و ۴۹۶ وسیله توزین سبک در استان مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد، بیش از ۹۹ درصد ترازوها مورد تایید استاندارد بوده و قبول اعلام شده است.

مهدی قهرمانی افزود: طی ۶ ماهه اول امسال بر روی ترازوهای آزمون شده، صحت عملکرد آنها مورد تایید استاندارد قرار گرفته برچسب صحت عملکرد دارای تاریخ آزمون، الصاق می‌شود که به مدت یک سال اعتبار دارد و باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: در این خصوص هم فرصت داده شد تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم آن توسط تعمیرکاران مجاز باسکول، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون مورد قبول واقع شد،به چرخه داد و ستد باز گردند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان به همشهریان توصیه کرد که در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، جدا خودداری کنند .

قهرمانی خاطرنشان کرد: هم استانی ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و سامانه الکترونیکی مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: به صاحبان اصناف ترازوهای مردود شده نیز فرصت داده می شود در مهلت مقرر نسبت به تعمیر وسیله مذکور اقدام کنند و پس از آزمون مجدد در صورتی که نتایج آزمون مورد قبول واقع شد، برچسب آزمون بر روی ترازوها نصب می شود.

این مسئول اظهار داشت: در راستای اجرای وظایف قانونی در خصوص آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای نیز، طی همین مدت تعداد ۵۲۴ باسکول در مرکز استان و شهرستانهای تابعه، مورد آزمون قرار گرفت که ۹۰ درصد باسکول‌ها قبول و به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آن ها مردود گزارش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.