سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات یک هزار و ۲۵۵ تن مرکبات شامل نارنگی پیش‌رس و کیوی از استان خبر داد.

سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز صادرات مرکبات در مازندران از صادرات یک هزار و ۲۵۵ تن مرکبات شامل نارنگی پیش‌رس و کیوی از استان خبر داد و گفت با توجه به شرایط خوب تولید و اقدامات مدیریتی که در تولید محصولات باغی در استان انجام شده ما ظرفیت این را داریم که برای صادرات ۵۰۰ هزار تن مرکبات برنامه‌ریزی کنیم.

او با به اشاره به اینکه در ابتدای فصل صادرات مرکبات هستیم، افزود: تا امروز صادرات ۴۸ محموله نارنگی پیش رس انجام شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همچنین از اول مهر، صادرات محصول کیوی نیز آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم بیش از میزانی که در سال گذشته وضعیت صادرات در کشور آغاز شده بتوانیم مباحث صادراتی را در استان انجام دهیم.

جعفری افزود: صادرات محصولات کشاورزی استان با صدور برگه سلامت از اول مهر انجام شده، و به این ترتیب، محصول نارنگی ۴۸ محموله و ۹۸۰ تن بوده و محصول کیوی نیز ۱۳ محموله، ۲۷۵ تنی بوده است.

او با اشاره به سایر اقدامات حوزه مرکبات گفت: پیگیری مباحث غرفه در میادین میوه و تره بار و همکاری با واحد‌های تامین و توزیع کننده مرکبات در کشور انجام شده تا بازار مرکبات در کشور را به ثبات برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.