مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: تقوا راهی بر‌ای رسیدن به آرامش درونی و زمینه‌ساز سعادت دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دیدار با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه، وقتی حضرت آدم (ع) اولین پیامبر الهی، از طرف خدا مأمور شد که هابیل را به عنوان وصی و جانشین خود انتخاب کند،  حسادت قابیل که ناشی از انتخاب هابیل به عنوان وصی آدم و إعطای اسم أعظم و اختصاصات نبوت به هابیل بود، او را به مخالفت با این دستور خدا برانگیخت و به این امر اعتراض کرد؛ چون توهّم شایستگی خود بر هابیل را داشت، اما خداوند جهت نشان دادن مقام و منزلت هابیل بر قابیل، دستور داد که برای خدا قربانی انجام دهند،  قربانی هر کس پذیرفته شد، وصی حضرت آدم است؛ در نتیجه قربانی هابیل پذیرفته شد، اما قربانی قابیل مورد قبول واقع نشد و این امر موجب شد که قابیل دست به قتل برادر خود بزند.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: در روایات اینگونه آمده که قربانی هر کس را آتش سوزاند، قربانی او پذیرفته شده است؛ بنابراین وقتی هابیل و قابیل قربانی خود را تقدیم کردند، آتشی نازل شد و قربانی هابیل را سوزاند و معلوم شد که از بین این دو قربانی، قربانی هابیل پذیرفته شده و قربانی قابیل مورد قبول واقع نشده است.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: در روایات اینگونه آمده که قربانی هر کس را آتش سوزاند، قربانی او پذیرفته شده است؛ بنابراین وقتی هابیل و قابیل قربانی خود را تقدیم کردند، آتشی نازل شد و قربانی هابیل را سوزاند و معلوم شد که از بین این دو قربانی، قربانی هابیل پذیرفته شده و قربانی قابیل مورد قبول واقع نشده است.
وی در ادامه گفت: وقتی که قابیل برادر خود را کشت، او را در بیابان رها کرد و نمی‌دانست با او چه کند؟ تا اینکه حیوانات درنده، قصد دریدن آن را نمودند؛ از این رو مدّتی جسد برادر را بر دوش خود حمل میکرد، تا این که بوی آن جسد بلند شده و پرندگان و حیوانات درنده اطراف جسد را گرفتند؛ در آن هنگام خداوند دو کلاغ را فرستاد و آنها با یکدیگر جنگیدند، تا این که یکی از آن دو، دیگری را کشت؛ آن گاه با منقار و دو پای خود گودالی را حفر کرد و جسد کلاغ مرده را درون گودال گذاشت و او را پوشاند؛ قابیل که ناظر این صحنه بود، درس خوبی از کلاغ گرفته و برادرش را دفن کرد.
حجت الاسلام حسن زارع با اشاره به اینکه بی تقوایی سبب عدم کارکرد عقل می‌شود تبیین کرد: قابیل بعد از آموزش و تعلیمی که از کلاغ دید و فهمید که جسد برادرش را چگونه پنهان کند، به عجز و ناتوانی خود پی برده و درک و شعور خود را ضعیف‌تر از کلاغ دیده و ناله‌ی عجز و ضعفش بلند شد.
حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه با داشتن تقوا می‌توان به آرامش درونی رسید ابراز کرد: اگر دنیا و آخرت می‌خواهید سعی کنید با رعایت تقوا از خداوند استمداد طلبید.

 محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌های دانشجویان ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران این حوزه در تامین امنیت دانشگاه، تاکید کرد: همکاران انتظامات به عنوان حافظان امنیت دانشگاه در تمام ساعات شبانه روز با حداقل امکانات و گا‌ها شرایط نابرابر، نسبت به سایر کارکنان دانشگاه خالصانه تلاش می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توسعه درآمد‌های دانشگاه و تحقق برنامه‌های درآمد زا و حمایت بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه امکان جبران زحمات همکاران فراهم شود.
وی با ارائه آماری از وضعیت نظارت استانی عفاف و حجاب از تلاش‌های حوزه‌های فرهنگی دانشگاه که موجب شد دانشگاه آزاد اسلامی یزد در موضوع عفاف و حجاب مقام برتر استان را کسب نماید تقدیر و تشکر کرد.

هادی حیدری نیا معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، در این جلسه از تلاش‌ها و زحمات حوزه حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه قدردانی کرد.

جابر پورذاکری مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه و بیان محدودیت‌ها و چالش‌های این حوزه با تشکر از حمایت‌های رئیس واحد یزد تاکید کرد: علیرغم اینکه بخشنامه‌های مرتبط با حوزه حفاظت فیزیکی به ویژه بخشنامه ساعت کاری انتظامات موجب نارضایتی همکاران می‌باشد، تلاش می‌کنیم به وظایف محوله در حوزه‌های مختلف به نحو مطلوب عمل کنیم 

وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های رئیس آزاد استان یزد، بخشنامه مذکور تعدیل گردد.

در ادامه همکاران حوزه حفاظت فیزیکی به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و خواستار تلاش مشترک از سوی مدیریت و کارکنان شدند تا سطح امنیت و حفاظت فیزیکی بهبود یابد و دغدغه‌های مربوط به این حوزه کاهش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.