وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر حمایت از‌ اسرائیل خواستار آتش‌بس در غزه شد.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان ضمن تاکید بر اینکه برلین به «امنیت» اسرائیل متعهد است گفت که آلمان به دنبال پایان دادن به جهنم برای کودکان غزه است و برای آتش‌بس در غزه «سخت کار می‌کند».

بربوک در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) در نیویورک، اعلام کرد که آلمان از پیشنهاد آتش‌بس ۲۱ روزه حمایت می‌کند و روز چهارشنبه به گروهی از کشور‌ها پیوست و خواستار آتش‌بس ۲۱ روزه در امتداد خط آبی شد؛ خط مرزی بین اسرائیل، لبنان و بلندی‌های جولان تحت کنترل اسرائیل که توسط سازمان ملل در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد. 

یادآور می‌شود، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علی‌رغم درخواست‌های روزافزون از این رژیم برای پایان دادن به حملات به لبنان، روز پنجشنبه به پیشنهاد آتش‌بس ۲۱ روزه با حزب الله «حتی پاسخ نداد». از سوی دیگر شبکه الجزیره از دیدار مقامات صهیونیستی و آمریکایی و گفت‌وگو درباره طرح آتش‌بس ۲۱ روزه خبر داد.

بربوک در توضیح جنگ جاری در اوکراین ادعا کرد که پایان دادن به حمایت از اوکراین برای دفاع از خود تا زمانی که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین «مایل به حضور در میز مذاکره نباشد» به معنای «جنایات جنگی بیشتر» است.

بربوک در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که کشورش از آغاز جنگ در اوکراین، میلیون‌ها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده که همین موضوع آتش جنگ را شعله ور‌تر کرده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار