سخنگوی قوه قضائیه گفت: سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم که در این رابطه ضریب ایمنی خودرو افزایش می‌یابد.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه بازدید از زندان شاهرود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار ویژه شورای پیشگیری جرایم قرار دارد و دراین‌راستا بعد از تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته شد تقسیم کار ملی در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد، افزود: امیدواریم با پیگیری این امر دغدغه بیماران را در خصوص تأمین دارو مرتفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه پیشگیری از جرایم اقدامات کلانی در حوزه‌های مختلف را پیگیری کرده‌ایم، ابراز داشت: در اسفندماه سال ۱۴۰۲ با تشکیل شورای پیشگیری از جرایم مصوبات و پیگیری‌های خوبی در حوزه تصادفات جاده‌ای انجام‌شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر کشته در تصادفات داریم که در راستای پیشگیری این جرایم تقسیم وظایف در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، وزارت "صمت" و خودروسازی در راستای ارتقای ضریب ایمنی خودرو انجام‌شده است.

جهانگیر با اشاره به ادامه سفر‌های استانی رئیس قوه قضائیه به بازدید از زندان شاهرود نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در ملاقات‌های چهره‌به‌چهره با مددجویان و ارائه گزارشات در خصوص مشکلات و اشتغال آنها پیگیری این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین از آزادی یک محکوم به قصاص با همت و همکاری کارکنان زندان و آزادی مشروط ۲۴ زندانی غیرعمد با کمک خیرین شاهرود خبر داد و اعلام داشت: مشکلات کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مطرح و موارد طرح‌شده در دست پیگیری قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دستگاه قضا در شاهرود عدم تجهیز ساختمان پزشکی قانونی شاهرود است که از سال ۹۷ بر اساس گزارش‌های ارائه داده‌شده است؛ آماده، اما به‌دلیل عدم اعتبار فقط بخش تشریع آن راه‌اندازی شده‌است، عنوان داشت: این امر گلایه و نگرانی مردم را در پی دارد.

جهانگیر با بیان اینکه بخشی از اعتبار تجهیز را فرمانداری در نظر گرفته است و باقی این اعتبار در جلسه بعدازظهر رئیس قوه قضائیه مطرح و پیگیری خواهد شد، گفت: اعتبار برای تجهیز این ساختمان را فراهم خواهیم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۷:۲۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
خدا وکیلی از سالها این حرفها ی تکراری زدن خسته تشدید بس کنید دیگه حالمون بهم خورد