رییس قوه قضاییه گفت: رفع مشکلات و پیگیری مطالبات مردم استان سمنان با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن همایش اداره‌کل دادگستری گفت: پیش از بررسی دقیق درخواست‌ها نمی‌توان قول و وعده داد اما کار و تلاش‌ دستگاه قضا برای رفع مشکلات استان سمنان از امروز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مدت نگهداری خودروی ضبطی در زمینه مواد مخدر تاکید کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی مرتبط با خودروهای ضبطی مواد مخدر در استان سمنان کوتاه و زودتر تعیین تکلیف شود.

فرزند شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور استان سمنان، مقدم رئیس قوه قضاییه و هیات همراه را به استان سمنان دیار فرهنگ و ادب گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر یک روزه برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان داشت دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا بود.

دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با کارکنان قوه قضاییه، همچنین ملاقات با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و شرکت در شورای اداری استان از جمله مهمترین برنامه‌های این سفر در راستای رشد و تعالی دستگاه قضا برای خدمات بهتر به شهروندان بود.

معاونان و هیات همراه رییس قوه قضاییه نیز با سفر به شهرستان‌های استان سمنان در راستای رفع مشکلات مردم رسیدگی‌ها و پیگیری هایی داشتند. معاون اول قوه قضاییه به رفع تنش آبی در گرمسار، آرادان و حل مشکلات این منطقه با استان‌های همجوار پرداخت و افتتاح دادگاه صلح از دیگر برنامه‌های سفر رییس دستگاه قضا به سمنان بود.

سمنان دومین مرکز استان در کشور است که دادگاه صلح در آن به منظور دعاوی موضوعات کم اهمیت‌تر حقوقی و کاهش تشریفات اداری به بهره برداری می‌رسد و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از ساعت هفت صبح با مراجعه به دادگستری شهرستان سمنان واقع در میدان عدالت مطرح کنند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیات‌ عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌ رضوی، سیستان‌ و بلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.