امام‌جمعه نیمروز گفت: «امنیت»، مهم‌ترین نیاز مردم یک جامعه و زیرساخت همهٔ ابعاد زندگی یک جامعه است و با امنیت است که پیشرفت و رفاه حاصل می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشرفیان امنیت را یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی دانست و بیان کرد: مقولهٔ امنیت، یک مقولهٔ بسیار مهم و استثنائی است. همان‌گونه که خداوند در قرآن یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خود را نعمت امنیت به شمار می‌آورد و آن را به رخ آن مردمی که مخاطب این معنا بودند، می‌کشد.

وی افزود: امنیت برای زندگی مردم و یک جامعه خیلی مهم است. خداوند متعال در قرآن کریم در مقام ذکر نعمت‌های بزرگ خود به جامعه، می‌فرماید: «الهی اطعمهم من جوع و وامنهم من خوف»؛ یعنی گرسنگی و ناامنی در مقابل امنیت و راحتی و رفاه قرار دارد؛ اینها دو عنصر مقابل و مهم‌اند.
 
امام‌جمعه نیمروز ادامه داد: امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز‌های یک ملت و یک کشور است. الحمدلله ما در استان امنیت داریم و آرامش و رفاه برای مردم وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت کنند. اینجاست که مغز‌های فعال، دست‌های توانا در جامعه زیاد می‌شوند و هرکس به‌خوبی خواهد توانست مسئولیت مهمی را که بر دوش دارند، به انجام برسانند. در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم همهٔ فعالیت‌های جامعه می‌تواند به‌درستی برنامه‌ریزی شوبادقت دنبال گردد. 

وی امنیت را زیرساخت همه ابعاد زندگی برای مردم دانست و تأکید کرد: امنیت یک زیرساخت عمومی است برای رشد اقتصادی علمی سرمایه‌گذاری امنیت زیرساخت همهٔ اینها است. اینکه ما در این استان مرزی در امنیت و هستیم به معنای آن است که در خانه در محل کار در مدرسه خودمان و فرزندانمان با خیال راحت و بدون دغدغه مسافرت می‌کنند و محل کسب و کار مردم مسافرت‌ها تفریح‌ها همراه با امنیت است.

برچسب ها: امام جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار