مدیر کل راه آهن خراسان گفت: حمل و نقل بین المللی کالا از مرز ریلی سرخس در شمال شرق خراسان رضوی با ترکمنستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی در نیمه نخست سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافت.

مصطفی نصیری ورگ روز چهارشنبه گفت: مجموع حمل و نقل بین المللی کالا در مرز سرخس طی ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۹۰ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حدود ۵۱۰ هزار تن از این تجارت مربوط به صادرات، ۴۴ هزار تن مربوط به واردات و ۷۳۶ هزار تن ترانزیت بوده است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: از مجموع ۷۳۶ هزار تن ترانزیت ریلی روی داده در مرز سرخس ۵۲۰ هزار تن مربوط به ترانزیت ورودی کالا از ترکمنستان بوده است و بقیه نیز ترانزیت خروجی بوده است.

نصیری افزود: عمده کالای ترانزیتی به ترتیب گوگرد، مواد سوختی و سایر اقلام تجاری بوده است که بیشتر در مسیر ایران با کشور‌های ترکمنستان و سپس ازبکستان جا به جا شده است.

وی اضافه کرد: مسیر عبور ترانزیت ورودی به کشور، خط ریلی سرخس-بندرعباس و مسیر عمده ترانزیت خروجی، ورود کالای ترانزیتی از مرز رازی ترکیه به کشور و سپس انتقال به مرز سرخس و آسیای مرکزی بوده است.

گمرک و گذرگاه مرزی سرخس در انتهایی‌ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشور‌های آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار