استاندار مرکزی: با الحاق اراضی به شهرها، قدم بلندی در مهار قیمت مسکن برداشته می‌شود.

استاندار مرکزی در جلسه مشترک ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در ماه‌های اخیر، نرخ تورم استان مرکزی از نرخ متوسط کشوری بالاتر بود، اما در شهریور ماه امسال نرخ تورم استان، از میانگین کشوری کمتر شده و امیدواریم این روند نزولی ادامه داشته باشد.
مخلص‌الائمه افزود: مسکن یکی از مهمترین احتیاجات هر خانواده است و در اراک این ضرورت با کمبود اراضی مواجه است، اما با الحاق اراضی به شهرها، قدم بلندی در مهار قیمت مسکن برداشته می‌شود.
او با اشاره به اینکه مجوز خرید دو فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شده افزود: قرارداد خرید هم به زودی با یک شرکت معتبر امضا می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستور تعریض جاده ساوه - سلفچگان با مشارکت بخش خصوصی و احداث آزادراه راهجرد به اراک از سوی مقام عالی راه و شهرسازی صادر شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم با اشاره به سرشماری عمومی کشاورزی گفت: از ۱۲ آبان سرشماری عمومی کشاورزی در استان با مدیریت فرمانداران و ستاد هماهنگی شروع می‌شود و حدود ۲۰۰ کارشناس آماری این کار را انجام می‌دهند.
عسگری افزود: برای الحاق زمین در راستای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های کمیجان، ساوه، تفرش و آشتیان بحث و بررسی شد که شهرستان آوه و ۳۶ هکتاری کمیجان به دلیل نواقصی که داشت به کارگروه برگشت، اما برای بقیه شهرستان‌ها مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
او با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در آوه گفت: بر اساس سیاست دولت و مجلس باید جوابگوی مشکل مردم باشیم، اما مهمترین دغدغه در آوه تأمین آب است بنابراین به سبب عدم تأمین آب موضوع از دستور کار خارج می‌شود، اما موضوع تأمین مسکن مردم در اولویت است.
اسدی با اشاره به اینکه در اراک بند «ج» بیش از ۱۰ هزار نفر سبز است و زمینی برای آنها وجود ندارد، اما موضوع تأمین مسکن مورد توجه است، گفت: پیشنهاد می‌شود در آوه مساحت کمتری برای ساخت مسکن درنظر گرفته شود تا امکان تامین آب که از ضروریات مردم است برقرار شود.

برچسب ها: اراک ، اراضی مسکونی ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.