معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام عملیات اجرایی لاینینگ تونل دوم محور اردبیل - آستارا به طول ۷۳۰ متر خبر داد.

علی یوسف‌زاده، در بازدید از روند پیشرفت اجرای پروژه احداث تونل دوم گردنه حیران اظهار کرد: در حال حاضر عملیات حفاری مقطع و کلیه عملیات پوشش داخل تونل شامل بتن‌ریزی پاشنه، اجرای زهکش‌ها، عایق‌های حفاظتی و لاینینگ پوشش بتنی دیوار داخلی تونل به طول ۷۳۰ متر به اتمام رسیده است.

او افزود: گالری تونل در سمت آستارا به طول ۲۷ متر تکمیل شده و گالری تونل سمت شهرستان نمیندر در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل پیشرفت فیزیکی پروژه را ۶۳ درصد عنوان کرد و افزود: پروژه احداث تونل دوم حیران و راه‌های طرفین آن در محور اردبیل - آستارا به طول ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر بوده که ۷۳۰ متر آن تونل و ۶۰ متر گالری و مابقی راه‌های دسترسی طرفین است.

یوسف‌زاده ادامه داد: عملیات اجرایی لایه پرکننده کف تونل به‌صورت قلوه‌بتن در مرحله تکمیل است و هم‌زمان اجرای راه‌های دسترسی طرفین تونل و ادامه عملیات نیز با حداکثر توان ادامه دارد.

او گفت: اتمام تونل دوم حیران علاوه بر تسهیل تردد، به‌ویژه در ایام گردشگری سال، کاهش ترافیک، کوتاهی زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و در نهایت آرامش سفر در محور اردبیل – آستارا را به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.