رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طرح پایش باقیمانده‌های دارو در مزارع پرورش ماهیان سردآبی شهرستان کرمان در حال اجرا است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طرح پایش باقیمانده‌های دارو، هورمون، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در ماهیان قزل آلای، همزمان با سراسر کشور در مزارع پرورش ماهیان سردآبی شهرستان کرمان در حال اجرا است.

دکتر زین الدینی گفت: در این طرح به مدت ۱ سال در ماهیان سردابی از جمله ماهی قزل الا در مناطق راین، کوهپایه، سیرچ، نمونه برداری برای پایش باقیمانده‌های دارو، هورمون‌ها، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی انجام می‌شود.

وی افزود: به لحاظ ایجاد امنیت غذایی شهروندان، لازم است که سلامت فراورده‌های تولیدی این صنعت توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به عنوان مرجع تخصصی و حاکمیتی مورد بررسی و پایش قرار گیرد.

زین الدینی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر دامپزشکی، تامین سلامت وامنیت غذایی می‌باشد تصریح کرد: این امر از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری در تولید و کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فراورده‌های دامی، افزایش راندمان و کیفیت تولید و سلامت مواد غذایی با منشأ دامی تحقق می‌باید.

وی با بیان اینکه نمونه‌های اخذ شده بلافاصله برای پایش به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شوند افزود: نظارت دامپزشکی از مزارع پرورش ماهی، واحد‌های مرغداری، دامداری‌ها و سایر مراکز، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، مراکز عرضه و فروشگاه‌های زنجیره‌ی موادغذایی و سایر مراکزی که فرآورده‌های خام دامی را استفاده می‌کنند یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم دامپزشکی برای بررسی سلامت فرآورده‌های خام دامی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان تصریح کرد: کلیه آبزی پروران بایستی قبل از اقدام به ورود بچه ماهی به مزارع خود برای اخذ گواهی سلامت و گواهی‌های بهداشتی لازم به شبکه دامپزشکی مراجعه کنند.

زین الدینی گفت: آبزی پروران برای ساماندهی کلیه موارد مرتبط با آبزیان و موارد بروز بیماری‌های آبزیان و تلفات احتمالی با شبکه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار