مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اکنون چهار هزار و ۷۶۵ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

 

وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه از دوم تا هشتم مهرماه امسال هفته جهانی ناشنوایان با شعار"زبان دست ها را بشنویم و درک کنیم" نامگذاری شده است، گفت: از این تعداد، چهارهزار و ۴۵۳ نفر مستمری بگیر هستند؛ ۲۹۵ نفر

ناشنوا و کم شنوا هم از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در البرز استفاده می کنند.

وی در زمینه خدمات سازمان بهزیستی به ناشنوایان گفت: این خدمات شامل توانبخشی و توان پزشکی در مراکز درمان تخصصی، آموزش مهارت‏‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، برنامه‏‌های حرفه ‏آموزی و پرداخت وام اشتغال، اجرای طرح‏‌های مختلف توانمند سازی، پرداخت کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون، معافیت سربازی، یارانه کمک هزینه انجام آزمایش ژنتیک، کمک هزینه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، معافیت در پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و برق و گاز و کمک هزینه‌های موردی است.

محمدی فلاح بیان کرد: در یکسال گذشته ۱۱۲ نفر از این جامعه هدف از خدمات شهریه دانشجویی و ۵۴۴ مددجو هم از خدمات سمعک رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: در۶ ماهه اول امسال ۱۱هزار و ۲۰۳ نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند و در زمان حاضر برنامه غربالگری شنوایی در ۱۴ پایگاه شامل زایشگاه و پایگاه‌های زیرمجموعه بهزیستی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.