معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت پاییزه گندم و جو در مزارع آبی و دیم استان آغاز شد.

غفور آقایی با پیش‌بینی کشت گندم در حدود حدود ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی این استان گفت: در سال زراعی جاری طبق برنامه و الگوی کشت ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۵۴ هزار هکتار از اراضی آبی و ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان گندم کشت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به کشت محصول گندم و جو در حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی استان در روز‌های اخیر از پیش بینی کشت جو در ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل خبر داد و افزود: امسال در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۷ هزار هکتار از اراضی آبی، محصول جو کشت می‌شود.
او تامین بذر گواهی شده و نیز نهاده‌های لازم برای کشت گندم و جو را مهم‌ترین دغدغه کشاورزان استان اردبیل عنوان و افزود: کشت محصول گندم و جو در این استان طبق الگوی کشت اعلام شده جریان دارد و نهاده‌های کشت از جمله کود و بذر مورد نیاز کشاورزان تامین شده و در اختیار تعاونی‌های کشاورزی قرار گرفته است.
آقایی گفت: کشت گسترده گندم و جو پس از نخستین بارش گسترده پاییزی در همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود و برای این امر، حدود ۲۰ هزار تن بذر گندم و کود مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.
او با اشاره به مشخص شدن و پهنه‌بندی مزارع گندم استان برای نظارت مهندسان کشاورزی و تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی کشت گندم در استان افزود: کشاورزان کشت گندم را به تاخیر نیاندازند چرا که هر روز تاخیر در کشت، موجب کاهش و افت تولید یک درصد از میزان محصول نهایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.