مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: بیش از 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان سرعین به زیر کشت محصول گندم و جو درآمده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد ابراهیم محمدی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: در حال حاضر بیش از 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان سرعین به زیر کشت محصول گندم و جو درآمده است.

 وی گفت: تأمین امنیت غذایی جامعه از وظایف عمده و خطیر جهاد کشاورزی می‌باشد که در صدر آن تولید محصول سالم و عاری از آلودگی‌های مختلف قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین  اظهار کرد: از جمله محصولات مهم و استراتژیک در بخش کشاورزی گندم است که بخش اعظم غذای جامعه وابسته به آن است.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 7 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت محصول گندم و جو درآمده که به منظور پیشگیری از خسارت آفت سن، کنترل و پایش این آفت به طور مستمر توسط کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در مزارع و زمین‌های کشاورزی انجام می‌گردد و همچنین به جهت آشنایی کشاورزان و روستاییان با خسارت این آفت اطلاعیه‌های فنی و تخصصی در این زمینه نیز در روستاهای تابعه شهرستان توزیع گردیده است.

 وی در ادامه افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی از وجود این آفت و یا خسارت احتمالی آن مشاهده نشده و امیدواریم همچون سال‌های گذشته تا پایان فصل زراعی و برداشت محصول مشکل و آسیبی به جهت وجود و حضور آفات و بیماری‌ها متوجه محصولات کشاورزی منطقه نگردد.

انتهای پیام/ع

کشت گندم و جو در سرعین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.