نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد گفت: افرادی که بصورت غیر رسمی و غیر شفاف به البلاغ اسفراین ورود پیدا کرده اند باید از منطقه خداحافظی کنند.

 هادی قوامی گفت: طرح واگذاری البلاغ به مردم بخوبی پیش می‌رود و دستور رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن هم بر این است که این طرح در قالب مردمی کردن اقتصاد به مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد واگذار شود.

او گفت : به فرماندار اسفراین نیز تذکر داده شده تا کسانی که غیر شفاف و غیر قانونی به این منطقه ورود پیدا کرده اند منطقه را ترک کنند چرا که تبعات اجتماعی بسیار زیادی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس تأکید کرد: این ثروت مال مردم است و باید در استان استخراج وفرآوری شود تا بتوانیم مشکلاتی مثل بیکاری، تورم و نابرابری‌های اجتماعی را رفع کنیم.

به گفته قوامی امروز خراسان شمالی رتبه سی ام تولید ناخالص داخلی کشور را دارد و در جلسه با رئیس جمهور موضوع آلبلاغ عنوان شد.

او  گفت: البلاغ اسفراین بدلیل ظرفیت‌های که دارد می‌تواند در ظرف چهار سال آینده رتبه استان را چهار پله بهبود ببخشد و امیدواریم این طرح به سرعت پیش برود.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توانمندی‌های فنی که مردم این شهرستان‌ها دارند و ظرفیت‌های منابع خیلی خوبی که در شهرستان وجود دارد باعث می‌شود این ثروت در استان استخراج، فرآوری و خلق ثروت شود که این امر موجب مهاجرت معکوس مردم این شهرستان‌ها را در پی خواهد داشت.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر به همین نام و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد و ذخیره معدنی سرب و روی در این معدن۵۰۰ هزار تن با عیار ۳۰ درصد برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.