مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شش ماه نخست امسال هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش یافت.

علیرضا صادق گفت: با این میزان جوجه ریزی ۱۳ هزار تُن گوشت مرغ تولید می‌شود.

 صادق گفت : شش ماه نخست پارسال پنج میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در مرغداری‌های استان جوجه ریزی شده بود،  امسال روند جوجه ریزی در مرغداری‌های استان مطلوب است و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

خود کفایی در تولید مرغ 

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سه سال اخیر با صدور مجوز‌های احداث مرغداری و فعال کردن مرغداری‌های غیر فعال توانستیم ظرفیت تولید را بالا برده و در این زمینه به خودکفایی برسیم.

صادق گفت : در تامین نیاز بازار استان مشکلی وجود ندارد و روزانه ۵۰ تا ۶۰ تُن مرغ به بازار عرضه می‌شود.

ایجاد چهار واحد مرغ مادر در استان


مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به ایجاد چهار واحد پرورش مرغ مادر به ظرفیت ۴۱۰ هزار قطعه اشاره کرد و گفت: واحد زنجیریه مرغ یادگار شیروان با ظرفیت ۲۳ هزار قطعه و واحد مرغداری آشخانه نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه در حال فعالیت و تولید جوجه یک روزه هستند که علاوه بر تامین نیاز مرغداری‌های استان، به استان‌های دیگرنیز جوجه یک روزه صادر می‌کنند.

خراسان شمالی ۱۲۵ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سه میلیون و ۳۵۲ هزار قطعه در هر دوره در استان وجود دارد که ۱۱۰ واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی فعال است.

سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۶ کیلوگرم است.

برچسب ها: جوجه ریزی ، مرغداری‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.