هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که تشدید درگیری‌ها به نفع رژیم اسرائیل نیست.

«جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌ سفید روز یکشنبه تاکید کرد که تشدید درگیری‌ها به نفع اسرائیل نخواهد بود.

وی که با شکبه خبری ای‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، افزود: «بار دیگر خواستار دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای درگیری‌ها هستیم».

منابع اسرائیلی بامداد امروز از شلیک حجم کم‌سابقه‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان به سمت شهر‌ها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

آژیر‌های هشدار در جولان اشغالی، شهر صفد، حیفا، ناصریه و مناطق وسیعی از الجلیل به صدا درآمد و تا عمق ۵۰ کیلومتری شمال فلسطین اشغالی هدف این موشک‌باران قرار گرفت.

منابع اسرائیلی همچنین از وقوع انفجار‌های شدید در شرق حیفا خبر دادند؛ آژیر‌های هشدار تقریباً در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی به شکل ممتد به صدا درآمد.

صدای انفجار‌های شدید در اطراف پایگاه هوایی «رامات دیوید» در حیفا شنیده شد.

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی ۱۰۱ مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ سی، گردان هوایی ۱۰۵ مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ دی، گردان هوایی ۱۰۹، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است. 

به گفته حزب‌الله، موشک ۲۲۰ میلی متری «فادی ۱»، حامل کلاهک انفجاری به وزن ۸۳ کیلوگرم، طول ۶ متر و بُرد ۷۰ کیلومتری است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تشدید درگیری‌ها به نفع آمریکا جنایتکار است
۰۵:۵۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
تشدید درگیری‌ها به نفع آمریکا جنایتکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
آمریکای بزدل و ترسو سیاست مماشات و ترس در مقابل ایران و گروه های نیابتی ش در پیش گرفته . این سیاست ترس و مماشات در اعتراضات سال ۱۴۰۱ و دی ماه ۹۶ و بهمن ۹۸ تکرار شد . حتی آمریکایی ضعیف در مقابل اعتراضات مردم ونزوئلا هم سیاست ترس و مماشات با دولت نیکولاس مادورو اختیار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
شما جرا ناراحتی .کجایی هستی وکجا زندکی میکنی ،مثل صهیونیستها موضع کرفتی .واضحتر نظر بده کدوم طرفی هستی .دیر یا زود اسراییل مراکز اشغالی را باید بگذارد وفرار کنند به همان خراب شده هایی که از ان امده و با کشتار وحونریزی زمینهای مردم را قصب کردند .
آخرین اخبار