مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۲۳ واحد مدرسه با ۴۱ کلاس درس به همت اکبر ابراهیمی فرد خیراندیش در استان احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهزاد محمدی خلفلو با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تکمیل و بهره‌برداری از این مدارس گفت: این مدارس پس از تکمیل جایگزین مدارس کانکسی بالای هشت دانش‌آموز استان خواهد شد.

او با قدردانی از اقدام این خیر افزود: در این استان همواره شاهد مشارکت چشمگیر خیرین مدرسه‌ساز بوده‌ایم، به طوری که حدود ۳۰ درصد از مدارس استان اردبیل با مشارکت خیرین ساخته و تحویل دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و به همین علت کار خیرین مدرسه ساز و موسسات و سازمان‌های ایفا کننده نقش مسئولیت اجتماعی در ساخت مدارس جدید بسیار ارزشمند است چرا که اکنون همین مورد، تنها منبع تامین اعتبار و ساخت فضای آموزشی جدید در استان اردبیل است.

محمدی خلفلو تعهد سال جاری خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل پس از برگزاری بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این استان را یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز استان به احداث ۲ هزار کلاس درس جدید برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور، بر اساس برنامه تدوین شده ۵۰۰ کلاس درس از این تعداد توسط خیرین احداث می‌شود.

او اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی در برخی شهرستان‌های این استان یک سوم و حتی یک چهارم متوسط سرانه کشوری است، به طوری که برخی مناطق این استان تنها ۳.۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، استان اردبیل را در زمینه سرانه فضای آموزشی، استانی محروم عنوان کرد و افزود: برای جبران این کمبود، امسال ۳۰۰ کلاس درس در حال ساخت تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل چند روز پیش اعلام کرد که مجمع خیرین مدرسه‌ساز این استان تاکنون ۴۶۲ مدرسه را در قالب یک‌هزار و ۸۳۹ کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش داده است و هم اینک نیز ۵۵ مدرسه در قالب ۱۸۶ کلاس را در دست ساخت دارد.

جواد قرآن نویس همچنین افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بر اساس تعهدات قبلی خود، از مهرماه سال گذشته تا شروع سال تحصیلی امسال، ۱۸۶ کلاس درس را تکمیل کرده و به آموزش و پرورش استان تحویل داده است.

او با اشاره به تقبل احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید در شهرستان اردبیل با همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بیش از ۲۵ سال است که در مدرسه‌سازی تلاشی مؤثر دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.