هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان درباره افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و لبنان هشدار داد و تاکید کرد این تنش‌ها به «فاجعه قریب الوقوع» در خاورمیانه منجر می‌شود.

جنین پلاسخارت، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان امروز یکشنبه هشدار داد که افزایش تنش در مرز اسرائیل و لبنان منجر به «فاجعه قریب الوقوع» در منطقه خاورمیانه می‌شود.

پلاسخارت گفت: «با توجه به اینکه منطقه در آستانه یک فاجعه قریب الوقوع است، راه حل نظامی وجود ندارد که هر یک از طرفین را ایمن‌تر کند.»

اظهارات این مقام سازمان ملل در بحبوحه تبادل حملات شدید بین اسرائیل و حزب الله پس از حمله به دستگاه‌های پیجر در لبنان و همچنین شهادت فرماندهان ارشد این گروه نظامی توسط اسرائیل در حمله هوایی به بیروت بیان می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۴۵ نفر از جمله شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

پیش بینی می‌شود که درگیری بین اسرائیل و حزب الله در روز‌های آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد و به طور بالقوه آتش جنگ همه جانبه بین دو طرف برافروخته شود.

مقامات آمریکایی از مدت‌ها قبل گفته اند که هم اسرائیل و هم حزب الله می‌خواهند از جنگ اجتناب کنند. اما تنش‌ها به دنبال حملات پی در پی اسرائیل به حزب الله لبنان در این هفته به بالاترین حد خود رسیده است. به گفته دو مقام ارشد آمریکایی، آخرین تحلیل در دولت بایدن این است که کاهش تنش برای هر دو طرف دشوار خواهد بود.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار