معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ۲۰۰ آمارگیر در کل استان اردبیل کار سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ را انجام می‌دهند.

موسی عبادی در کلاس توجیهی روابط عمومی فرمانداری‌های کل استان اردبیل در سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اظهار کرد: در خلخال ۱۸ نفر، در اردبیل ۴۰ نفر، در نمین ۱۷ نفر، در سرعین ۵ نفر، در نیر ۸ نفر، در بیله سوار ۲۰ نفر، در مشگین شهر ۳۸ نفر، در پارس آباد ۱۸ نفر و در گرمی ۱۲ نفر آمارگیر در روند اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل همکاری می‌کنند.

او با اشاره به دستورالعمل‌های این سرشماری توسط استانداری اردبیل به فرمانداری‌های شهرستان‌ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی ملاک عمل مسئولان در تمامی رده‌هاست و مسئولان روابط عمومی‌ها و دهیاری‌ها در این دوره از سرشماری فعالیت مستمری را با ما خواهند داشت.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ادارات جهاد کشاورزی تمامی شهرستان‌ها برای اجرای این سرشماری در آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: از ۱۱ آبان ماه کار سرشماری عمومی کشاورزی در اردبیل و شهرستان‌های آغاز شده و ۱۲ آذرماه این سرشماری به پایان می‌رسد.

عبادی گفت: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه‌ای در نظام ملی آمار‌های کشاورزی هر کشور ایفا می‌کند و منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه سرشماری عمومی کشاورزی یکی از بزرگترین طرح‌های آماری است که به طور همزمان در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید، افزود: هدف از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی تبلیغات و اطلاع رسانی و دادن آگاهی لازم به مردم به خصوص کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی، دستگاه‌های اجرایی و موسسات مختلف عم از عمومی و خصوصی پیرامون زمان نحوه اجرای طرح و آماده سازی و تشویق مردم برای همکاری و پاسخگویی صحی دقیق و جامع به مأموران است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از توزیع پوستر و نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی در ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها و انجام تبلیغات محیطی در بانک‌های کشاورزی خبر داد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها به عنوان مدیران اجرایی این سرشماری مهم و ضروری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.