مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کسب رتبه نخست کشوری این اداره برای دومین سال متوالی در حوزه روابط کار خبرداد.

علی باقری روز چهارشنبه،  دلایل کسب رتبه نخست حوزه روابط کار مازندران در سطح کشور را اجرای برنامه‌های عملیاتی مربوط به حوزه روابط کار و تحقق کامل اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده در این بخش ذکر کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمت به مردم در اولویت است، اظهار داشت: حوزه روابط کار شامل بخش‌های تخصصی با عناوین روابط کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، یکی از مردمی‌ترین حوزه‌های این اداره کل است که خدمات تخصصی ویژه‌ای را به مردم استان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه حساسیت مجموعه مدیریتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حوزه‌هایی که ارائه خدمات تخصصی به مردم می‌نمایند بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: بی شک تلاش می‌شود با بهرگیری از امکانات موجود و استفاده بهینه از ظرفیت ها، خدمات مطلوبی به مردم ارایه شود.

وی، همدلی، هم افزایی و تعامل در بین کارکنان این اداره کل را راز موفقیت و کسب رتبه‌های برتر کشوری در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: اثرات مثبت کسب رتبه نخست کشوری، در ارائه خدمات مطلوب به مردم قابل مشاهده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۷۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل شورا‌های اسلامی کار، نمایندگان کارگران، انجمن‌های بازنشستگان تامین اجتماعی، انجمن‌های کارگران و استادکاران ساختمانی در این استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: تشکل‌گرایی در مازندران وضعیت مطلوبی دارد و بدنبال توسعه این مهم در استان هستیم چرا که تشکل‌های گارگری و همچنین دیگر تشکل‌ها در این استان، توجه به رشد تولید و مهار تورم را همواره سرلوحه کار‌های خود قرار می‌دهند.

باقری، وجود تشکل‌ها را برای توسعه کشور ضروری دانست و با عنوان اینکه نقش تشکل‌ها باید برای اقشار مختلف مردم تبیین شود، بر لزوم رعایت و اجرای دستورالعمل‌های مختلف به ویژه دستورالعمل‌های مربوط به حوزه روابط کار تاکید کرد و گفت: حوزه روابط کار یکی از مهم‌ترین معاونت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی و نظارت بر حسن اجرای قانون کار را بر عهده دارد.

وی، سیاست گذاری، تعیین خط مشی و تدوین راهبرد‌های مربوط به حوزه بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت، بازرسی کار، روابط جبران خدمت، سیاست گذاری و تعیین خط مشی برای واحد‌های تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور و انطباق بخشی آن با نیاز‌های منطقه، سیاست گذاری و برنامه ریزی بر چگونگی نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط در واحد‌های اجرایی، نظارت بر تهیه و تنظیم آئین نامه ها، دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های مرتبط با روابط کار به منظور ایجاد وحدت رویه؛ و نظارت بر تهیه پیش نویس بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مربوط حوزه روابط کار را از جمله اهداف و برنامه‌های حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

برچسب ها: روابط کار ، رتبه نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.