مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اعلام کرد: ۴۰ مدرسه جدید با ۱۵۵ کلاس درس در مهرماه امسال در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در سال جاری، سه هزار و ۸۶۰ مدرسه در سطح استان برای استقبال از دانش‌آموزان آماده شده است.

وی همچنین از اجرای طرح شهید عجمیان برای زیباسازی مدارس خبر داد و افزود: در این طرح، حدود سه هزار کلاس درس در سطح استان بهسازی و زیباسازی شده است.

نظری به برنامه‌های نوسازی اشاره کرد و گفت: در بحث تجهیزات کلاسی و هنرستانی، حدود ۶۳۰ میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده و همچنین، امسال ۳۳۰ هزار مترمربع از فضا‌های آموزشی استان با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال آسفالت و ایزوبام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی نیز خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته، ۷۳۰ میلیارد ریال از طریق مشارکت خیرین برای مدرسه‌سازی جذب شد و برنامه داریم این رقم را به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی در ادامه به بهبود سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته، بخاری‌های نفتی از سطح مدارس استان جمع‌آوری شده‌اند. برای مدارس پیش‌ساخته از رادیاتور برقی و برای مدارس روستایی از سیستم‌های پکیج و رادیاتور استفاده می‌شود.

نظری درباره مدارس کانکسی نیز توضیح داد: حدود ۱۰۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز با کمک خیرین و اعتبارات دولتی به مدارس ثابت تبدیل شده‌اند؛ همچنین برای مدارس کانکسی با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر، برنامه‌هایی برای جمع‌آوری و جایگزینی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.