معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی قم گفت: در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی، این هفته ۵۰۰ تُن شکر برای تامین نیاز صنف و صنعت و همچنین خانوار در استان توزیع شد.

هادی مومنی نسب گفت: تامین امنیت غذایی مهمترین ماموریت سازمان جهاد کشاورزی قم است و ما از همه ظرفیت‌های موجود برای تولید و تدارک محصولات غذایی مورد نیاز مردم همچون شکر و عرضه آنها در فروشگاه‌های منتخب استفاده می‌کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی قم  افزود: علاوه بر شکر، این هفته ۶۴ تُن مرغ منجمد نیز برای تامین نیاز شهروندان در سطح فروشگاه‌های استان عرضه شد؛ به طور کلی روند عرضه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان در بخش کشاورزی مناسب است و ما با رصد مستمر بازار هر محصولی را که تقاضای بیشتری داشته باشد، تامین و در بازار عرضه می‌کنیم.

مومنی نسب در ادامه به استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای فعالیت درحوزه صنایع تبدیلی و غذایی اشاره کرد و گفت: در همین رابطه تنها طی یک هفته گذشته ۲ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و غذایی در استان قم صادر و به ۱۸ نفر از متقاضیان برای سرمایه گذاری در این بخش مشاوره‌های لازم ارائه شد.

گفتنی است بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.

این بخش ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار