رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری گفت: سفیر کشور مالزی در ایران و کاردار هندوستان از صنایع‌دستی این استان در جشنواره مونسون ۲۰۲۴ بازدید کردند.

خیرالنساء امیری اظهارکرد: سبک زندگی روستاییان و عشایر شهرستان چابهار و سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در غرفه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در جشنواره مونسون۲۰۲۴ به نمایش درآمده است.

وی افزود: با هدف معرفی فرهنگ و سنن، آداب و رسوم و سبک زندگی روستاییان و عشایر در حوزه‌های تولید صنایع‌دستی، سبک ازدواج، کشاورزی و ماهیگیری این جشنواره دایر شده که با استقبال گسترده گردشگران و بازدیدکنندگان همراه بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ادامه داد: تنوع فرهنگی و زیستی در سواحل مَکُران این سرزمین را به گنجینه‌ای بی‌بدیل از مواریث فرهنگی تبدیل کرده که می‌تواند سبب رونق گردشگری در منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: «خیری عمر» سفیر مالزی در ایران و کاردار کشور هندوستان و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به این سبک و آداب و رسوم مردم از غرفه چابهار و شهرستان‌های استان بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار