استاندار قزوین گفت: انتقال مفاهیم دفاع مقدس باید به صورت اصولی، دقیق، نوآورانه و به دور از هرگونه مناسک گرایی صورت گیرد تا معنای عمیق رشادت‌های رزمندگان برای نسل امروز تبیین شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: دوری جستن از معنای ذاتی ایثارگری‌های مردان مقاومت و کلیشه‌ای شدن برنامه‌های دفاع مقدس باعث می‌شود که از رسیدن به نتایج اصلی و اساسی باز بمانیم، از این رو باید از هرگونه ایده و خلاقیت‌ها در موضوع دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مدارس، محل توجه به مفاهیم عالیه دفاع مقدس باشد به جای اینکه با لباس نظامی در مدارس برای بچه‌ها سخنرانی کنیم باید معلمان را در موضوعات معنوی دفاع مقدس اغنا کنیم تا ضرورت بیان و ترویج این موضوعات برای دانش آموزان به درستی درک شود و به آن عمل کنند.

اعلایی تاکید کرد: مفاهیم دفاع مقدس باید در عمق جامعه نفوذ کند نه اینکه به دنبال برگزاری مراسماتی با ساختاری دولتی و وظیفه گرایانه باشیم بلکه باید مردم و تشکل‌ها در این موضوعات ورود کرده و آن را در سطح جامعه رواج دهند.

این مسئول افزود: روز اول مهر ماه باید جشن مخصوص به آغاز مدارس باشد و نباید با سالگرد هفته دفاع مقدس ادغام شود و همچنین نوع مواجهه با موضوع دفاع مقدس برای افراد متعدد با نگاه‌های مختلف باید به صورت متفاوت صورت گیرد که باز هم در اینجا نیاز به ارایه خلاقیت‌ها داریم.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز کانال‌های ارتباطی ما با جامعه متفاوت‌تر از گذشته است و فضای مجازی در حوزه فرهنگ و فیلم سازی بستری است که تولید محتوا در آن صورت می‌گیرد و اثرگذاری بالایی در موضوعات دفاع مقدس می‌تواند داشته باشد که باید از این ظرفیت‌ها نیز به درستی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار