مرد برج ساز وقتی نتوانست همسرش را برای یک مسافرت چند روزه به فیلیپین راضی کند نقشه گروگانگیری خود را طراحی و اجرا کرد.

 چند روز قبل زن جوانی در تماس با پلیس از ربوده شدن شوهر ثروتمندش خبر داد و گفت: برای خرید با همسرم بیرون رفته بودیم که ناگهان یک خودروی پژو ۴۰۵ مقابل پایمان توقف کرد. دو مرد که صورت‌های‌شان را با ماسک و کلاه پوشانده بودند از خودرو پیاده شدند. آنها همسرم را با تهدید سوار خودروشان کرده و به راه افتادند.

با شکایت زن جوان، تحقیقات برای یافتن مهندس برج‌ساز آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت رفته و تصاویر ربودن مرد جوان بدست آمد. اما آدم‌ربایان پلاک خودرو را پوشانده بودند و هیچ رد و سرنخی از آنها در دست نبود.

در ادامه مردان آدم‌ربا در تماس با زن جوان برای آزادی شوهرش ۵ میلیارد تومان پول به صورت دلار و ارز دیجیتال درخواست کردند. اما در حالی‌که ۸ روز از این آدم‌ربایی گذشته بود و زن جوان نیز هیچ پولی پرداخت نکرده بود، مرد برج‌ساز به خانه برگشت.

وی در تحقیقات به پلیس گفت: زمانی که پژو سواران مرا ربودند سرم را به زیر صندلی برده و متوجه نشدم مرا کجا بردند. خودرو حدود یک ساعتی حرکت کرد و بعد از آن مقابل خانه باغی ایستاد. مردان نقاب‌دار مرا به داخل خانه باغ برده و در یکی از اتاق‌ها حبس کردند. آنها مرا با طناب بسته و فقط مرا کتک می‌زدند بعد هم با خانواده‌ام تماس گرفته و درخواست پول کردند. اما زمانی که آدم‌ربایان موفق نشدند به خواسته‌شان برسند و از سویی احتمال می‌دادند که خانواده‌ام موضوع را به پلیس خبر داده باشند، دوباره مرا سوار همان خودرو کرده و در محلی پرت و دورافتاده رها کردند. ولی، چون چهره‌های‌شان را پوشانده بودند آنها را نشناختم و نفهمیدم چه کسانی هستند.

در ادامه مرد جوان به پزشکی قانونی فرستاده شد، اما کارشناسان اعلام کردند که آثار روی بدن مرد جوان با آنچه وی ادعا می‌کند مطابقت ندارد و به ظاهر ساختگی است. از سوی دیگر کارآگاهان با توجه به تناقض‌گویی‌های وی احتمال دادند واقعیت را نمی‌گوید بنابراین تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد مرد برج‌ساز همان شبی که ربوده شده بود، با هواپیما از کشور خارج شده و یک هفته بعد به ایران برگشته است.

بدین ترتیب وقتی مرد جوان با مدارک مستند روبه‌رو شد، گفت: من دروغ گفتم از آنجا که همسرم اجازه نمی‌داد بدون او و با دوستانم به سفر خارجی بروم، تصمیم گرفتم این نقشه را اجرا کنم و با دوستانم به فیلیپین بروم یک هفته آنجا بودیم و برگشتیم، دوستانم دراین نقشه به من کمک کردند.

بعد از احضار دوستان این مرد و تأیید اظهارات آنها پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت و همسر مرد برج‌ساز نیز وقتی به دروغ همسرش پی برد با به اجرا گذاشتن مهریه‌اش، درخواست طلاق کرد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها: گروگانگیری ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار