مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مرکز روزانه نگهداری سالمندان با هدف تکریم و مراقبت از این قشر در بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

شرفی گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز، تکریم سالمندان در کنار خانواده‌ها و فرزندان است که از صبح تا عصر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت هفت خانه سالمندان در خراسان جنوبی اظهار کرد: این مراکز به شکل شبانه روزی خدمات ارایه می‌دهند، اما در مرکز روزانه، سالمندان برای حضور بیشتر در کنار خانواده و فرزندان فقط از صبح تا عصر نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته سالمندان از هفتم تا دوازدهم مهرماه است ادامه داد: طبق آمار‌های موجود ۲ هزار سالمند در خانواده‌ها و ۱۶۰ نفر در مراکز شبانه روزی استان نگهداری می‌شوند.

وی گفت: همچنین سه هزار نفر سالمند در این هفته از دوره‌های آموزشی بهره مند می‌شوند.

شرفی اضافه کرد: استان خراسان جنوبی در ارزیابی‌های ۶ ماه نخست امسال رتبه سوم کشوری را در اجرای سند استانی سالمندان کسب کرده است.

وی گفت: سند سالمندان در خراسان جنوبی ۶ هدف، ١٣ راهبرد و ١۴۶ برنامه عملیاتی دارد که برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان توسط دستگاه‌های اجرایی و عمومی از تیر سال گذشته وارد مرحله اجرایی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مناسب سازی کتابخانه‌های عمومی هم امسال باید انجام شود افزود: برای مطب‌های پزشکان و بخش‌های درمانی نیز جلسات متعددی برگزار شد تا با تعامل بخش خصوصی بتوانیم مناسب سازی را دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.