کارشناس مسائل منطقه گفت: انصارالله یمن با شلیک موشک‌های با قدرت بالا به رژیم صهیونیستی پیام داده در صورتی که بخواهد به لبنان حمله کند، وحدت میدان میان زنجیره‌های مقاومت همچنان در جای خود باقی است.

رژیم صهیونیستی که این روز‌ها با حملات موشکی انصارالله یمن غافلگیر شده، همچنان در بهت قابلیت و توان بالای موشک‌های شلیک شده از سوی یمن قرار دارد. انصارالله یمن یکبار دیگر نشان داد به‌رغم آنچه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد و مدعی است، توان اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی این رژیم در ضعیف‌ترین حالت ممکن است و نتوانست با سامانه‌های ضد راداری نیز این موشک‌ها را رهگیری کند. 

این روز‌ها رژیم صهیونیستی برای این که بتواند بر شکست‌های متعدد خود سرپوش بگذارد به کرات اعلام می‌کند که حزب‌الله لبنان و جنوب این کشور را هدف قرار داده و حمله می‌کند، اما با اتفاقی که از سوی انصارالله یمن رقم خورد ثابت کرد که این رژیم توانایی رویارویی با جبهه مقاومت را ندارد.

انصارالله یمن با حملات موشکی اخیر خود سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد و همچنان مقامات امنیتی و اطلاعاتی این رژیم سردرگم حملات رخ داده از سوی انصارالله هستند. علیرغم این‌که ابتدا ارتش رژیم صهیونیستی موفقیت‌آمیز بودن حملات انصارالله یمن را رد کرد، اما رسانه‌های این رژیم به ناکامی سامانه پدافندی‌شان در هدف‌گیری موشک‌های شلیک شده اذعان کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیانیه مهمی را درباره عملیات نظامی ویژه‌ای که این جنبش علیه عمق اراضی اشغالی انجام داد منتشر کرد و گفت: یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.

پیام بزرگ ارتش یمن برای رژیم صهیونیستی

«مهدی شکیبایی» در تحلیل خود از حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به اهداف خود در تل‌آویو اظهار کرد: سخنگوی ارتش یمن به خوبی اهداف حمله را تشریح کرد که این اقدام در ادامه مسیر حمایت از مساله فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. در واقع پاسخ این بود که موشک‌ها موضع‌گیری هوشمندانه‌ای است و قصد دارد افکار عمومی دنیا و جهان اسلام متوجه مساله مبتلابه دنیای اسلام و تمام جهان یعنی فلسطین باشد و این نکته مهمی است. 

وی افزود: این موشک با قابلیت فرار از دست سامانه‌های رهگیری که دارد با اقدام انجام شده انصارالله یمن به آمریکا، انگلیس و مهم‌تر از همه رژیم صهیونیستی که مدعی بهترین سامانه‌های رهگیری هستند، با عبور از دل سامانه‌های متعدد رهگیری و اصابت به عمق رژیم صهیونیستی در حوزه فنی پیام بزرگی را در بر داشت.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در حوزه سیاسی، نظامی و عملیاتی نیز به رژیم صهیونیستی که درصدد بازگشایی ماجراجویی جدید دیگر و گشودن یک جبهه جدید در شمال فلسطین اشغالی یعنی در لبنان است و دائما این روز‌ها از زبان نتانیاهو اعلام می‌شوند که قصد دارند به لبنان حمله کنند، پیام داد در صورتی که بخواهد به لبنان حمله کند، وحدت میدان میان زنجیره‌های مقاومت همچنان در جای خود باقی است. 

شکیبایی تصریح کرد: بنابراین چنان‌چه به لبنان حمله کند، پاسخ خود را از یمن دریافت می‌کند، زیرا موشکی که در اختیار دارد با قابلیت بالا و دور زدن سامانه‌های راداری از قدرت تخریبی بالایی برخوردار است و در حال حاضر معضل بزرگی برای رژیم صهیونیستی است چرا که نه رژیم توانست آن را رهگیری کند و نه آمریکایی‌ها که تجهیزات پیشرفته‌ای را در دریای سرخ مستقر کرده‌اند، هیچ کدام نتوانستند موشک را رهگیری کنند و اگر جبهه جدیدی را باز کنند از ناحیه یمن با حملات مواجه می‌شوند. 

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در صنعاء

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در صنعاء و حمایت مردم یمن از فلسطین

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند پای آمریکا را به منطقه باز کند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند به نوعی پای آمریکا را به منطقه باز کند، بنابراین تلاش می‌کند حزب‌الله یمن و جنبش‌های مقاومت و ایران را درگیر کند تا از آن طرف آمریکا را به میدان آورد و کابوس خودش در زنجیره مقاومت را به نحوی خنثی کند.

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این که شلیک موشک‌های یمن رژیم صهیونیستی را در موقعیت سختی قرار داد، گفت: در واقع این رژیم اگر جبهه‌ای را در شمال باز کند یا پای ایران را به میدان بکشد با این واقعیت رو به رو خواهد شد و نمی‌داند که با موشک‌هایی که از سوی یمن شلیک می‌شود چگونه برخورد کند. پیام واضح یمن به تل‌آویو معطوف به تلاشی است که نتانیاهو برای ماجراجویی دیگر انجام می‌دهد. 

نتانیاهو رژیم صهیونیستی را در موقعیت بسیار حساس تاریخی قرار داده است

شکیبایی درباره تاثیر تحولات اخیر بر مذاکرات آتش بس غزه نیز اظهار کرد: در مورد مذاکرات آتش بس از هم‌اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد، زیرا مهم‌تر از آتش‌بس وضعیت نتانیاهو است، نتانیاهو رژیم صهیونیستی را در موقعیت بسیار حساس تاریخی قرار داده، در واقع آنها در موقعیت انتخاب میان مرگ و زندگی قرار دارند، بخش عمده‌ای از این موضوعات به مسائل شخصی نتانیاهو بر می‌گردد که احساس می‌کند اگر از کابینه خارج شود با شکست بزرگی رو به رو است، این را جامعه صهیونیستی بهتر از نتانیاهو درک می‌کنند. 

وی افزود: اکنون فرصتی نیست که بخواهد رژیم صهیونیستی را وارد جنگ کند، باید به مذاکرات ورود کند و جبهه آرامی را در جنوب یعنی نوار غزه برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند؛ بنابراین در حال حاضر بحث این است با توجه به اعتراضاتی که علیه او وجود دارد نتانیاهو باید از صحنه خارج شود تا امکان مذاکره وجود داشته باشد، با حضور نتانیاهو هیچ‌گونه مذاکره‌ای شکل نمی‌گیرد اگر چنین بود که شهید هنیه را در تهران ترور نمی‌کرد، این مقام بلندپایه حماس در قطر در حال پی‌گیری برای توافق آتش بس بود، این کار را انجام دادند تا روند مذاکرات متوقف شود. 

این کارشناس مسائل منطقه در پایان گفت: در حال حاضر نتانیاهو تلاش می‌کند تا به هر نحوی شده صحنه نبرد نوار غزه را به انتخابات آمریکا گره بزند تا ترامپ قدرت را به دست بگیرد و بتواند صحنه را به نوعی به نفع خود تغییر دهد.

منبع: ابسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار