تیم‌های لیورپول، رئال مادرید، بایرن مونیخ و اسپورتینگ لیسبون فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را با برد آغاز کردند.

در ادامه هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا که از امشب با فرمت جدید آغاز شده، از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، چهار دیدار همزمان برگزار شد.

در جذابترین مسابقه، تیم میلان ایتالیا در سن سیرو میزبان لیورپول بود که با نتیجه سه بر یک شکست خورد. روسونری بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه ۳ با ضربه کریستین پولیسیچ به گل رسید.

با این حال برتری میلان دوام زیادی نداشت و در دقیقه ۲۳ ابراهیما کوناته مدافع پیشتاخته لیورپول با ضربه سر روی ارسال یک ضربه آزاد دروازه میزبان را باز کرد تا کار مساوی شود. در دقیقه ۴۱ این بار ویرجیل فن دایک دیگر مدافع وسط لیورپول که برای زدن ضربه سر پیش کشیده بود باز هم درواره میلان را باز کرد تا لک لک‌ها با برد به رختکن بروند.

در نیمه دوم هم دومنیک سوبوسلای روی یک ضد حمله برای بار سوم دروازه میلان را باز کرد تا شاگردان اسلوت مزد بازی برتر خود را بگیرند و در سن سیرو پیروز شوند.

در دیگر مسابقه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید، رئال مادرید سه بر یک از سد اشتوتگارت آلمان گذشت. در نیمه اول، دو تیم با ارائه نمایشی تهاجمی، ۴۵ دقیقه سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبان رقم زدند. طی ۲۰ دقیقه اول، رئال مادرید کاملا اسیر پرسینگ فوق‌العاده اشتوتگارت شد و تیم سباستین هونس پشت سر هم روی دروازه میزبان موقعیت‌آفرینی می‌کرد. اگر واکنش‌های عالی تیبو کورتوا نبود، اشتوتگارت می‌توانست در این بازه زمانی به یک یا حتی دو گل برسد.  اما در ۲۵ دقیقه پایانی نیمه اول، رئال مادرید کمی عملکرد خود را بهبود بخشید و اشتباهات فردی را پایان داد. وینیسیوس جونیور، کیلیان امباپه و رودریگو، مثلث هجومی رئال مادرید هر کدام فرصت‌هایی داشتند که هدر دادند. در دقیقه ۳۴ داور ابتدا به سود رئال مادرید اعلام پنالتی کرد، اما پس از بررسی با VAR، متوجه شد خطایی روی آنتونیو رودیگر توسط ماکسیمیلیان میتلشتات رخ نداده است.  

در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم، رئال مادرید با ضدحمله‌ای برق‌آسا توپ را به رودریگو رساند و او هم پاسی برای کیلیان امباپه فراهم کرد تا دروازه خالی را باز کند. در ادامه، اشتوتگارت سرسخت با گل دنیز اونداف، مهاجم ملی‌پوش آلمانی بازی را به تساوی کشاند تا تیم آنچلوتی، سردرگم‌تر شود، اما ضربه سر آنتونیو رودیگر روی ارسال بلند، دروازه تیم اسبقش را گشود تا رئال مادرید بازهم پیش بیفتد. اشتوتگارت که چیزی برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شد و همین باعث شد در یک ضدحمله ثانیه‌های پایانی، اندریک با شوتی محکم و از راه دور، کار تیم آلمانی را تمام کند.

به این ترتیب رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و پرافتخارترین تیم این رقابتها، فرمت جدید این لیگ را نه چندان مقتدرانه، اما با بردی خوب آغاز کرد.

اما در یکی از عجیب‌ترین بازیها، بایرن مونیخ در آلیانزآرنا با نتیجه پرگل ۹ - ۲ دیناموزاگرب کرواسی را شکست داد. هری کین (پنالتی) ۷۸، (پنالتی) ۷۳، ۵۸، (پنالتی) ۱۹، رافائل گریرو ۳۴، مایکل اولیسه ۶۱، ۳۸، لروی سانه ۸۵ و لئون گورتسکا ۲+۹۰ گل‌های بایرن را در این بازی به ثمر رساندند تا شروعی رویایی را در این لیگ تجربه کنند و از همین ابتدا به صدر جدول این لیگ ۳۶ تیمی بروند.

در دیگر مسابقه هم اسپورتینگ لیسبون پرتغال دو بر صفر از سد لیل فرانسه عبور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار