مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وحدت مبنای قرآنی، روانی و عقلانی دارد با وحدت مسیر رشد جامعه نسبت به زمانی که در جامعه اختلاف باشد کوتاه‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهانشاهی بیان کرد: وحدت بین مسلمانان مبنای قرآنی و روایی دارد و اساساً یک موضوع عقلایی است جامعه که بخواهد به رشد و تعالی برسد اگر همکاری و هماهنگی داشته باشد حتماً مسیر کوتاه‌تری را در پیش دارد تا زمانی که بخواهد افتراق و دشمنی داشته باشد.
 
 وی ادامه داد: زمانی که در جامعه افتراق و دشمنی وجود داشته باشد انرژی‌ها صرف خودمان می‌شود و به آن مسیر نورانی که باید طی کنیم قطعاً بی‌توجه و کم‌توجه می‌شویم به همین دلیل یکی از مهم‌ترین توصیه‌های مهم پیامبر اکرم (ص) به امت اسلامی مسئله وحدت بوده است.
 
 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: قطعاً اختلافات در بین مذاهب و قوم‌ها وجود دارد این امری طبیعی است که باید این اختلافات را به جا و زمان خود موکول کرد و بر روی مشترکات و مسائل مهم تمرکز کنیم.
 
 وی افزود: با ایجاد صفا و صمیمیت در بین یکدیگر به رسالت‌های اصلی که پیامبر عظیم شأن اسلام بر دوش ما امت اسلام گذاشتند مثل مبارزه با کفار، مبارزه با شیاطین، توجه به مظلوم و گسترش عدالت در سطح جهان است که باید به آن توجه کنیم و با همدلی به این سمت حرکت کنیم.
 
 جهانشاهی اذعان کرد: نتیجه افتراق دور بودن از وحدت و انسجام می‌شود اینکه دشمن نفوذ کند اگر امروز مسئله فلسطین ۵۰ سال است که به‌عنوان غم و غصه ملت مسلمان مطرح است عدم انسجام و وحدت مسلمانان است اینکه دشمن کاری کرده که مسلمانان دچار اختلاف شدند و در نتیجه این اختلاف می‌بینیم که فلسطین چگونه مظلومانه تحت جنایت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار