به دنبال منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی در مناطق مختلف لبنان بیش از ۲ هزار نفر زخمی شدند و حزب الله، اسرائیل را مسئول این تجاوز جنایتکارانه دانست.

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که چند دستگاه ارتباطی (پیجر) که ادعا می‌شود مربوط به اعضای حزب‌الله بوده در تعدادی از مناطق لبنان اعم از بیروت، البقاع و جنوب لبنان منفجر شده است.

خبرگزاری ملی لبنان «NNA» نیز از وقوع یک حادثه امنیتی بی‌سابقه در ضاحیه جنوبی و چند منطقه دیگر خبر داد و افزود که این انفجار به وسیله یک فنآوری پیشرفته و نفوذ به شبکه پیجر در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان رخ داده است.

وزارت بهداشت لبنان نیز خواستار آمادگی همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شد و از تمامی کادر درمان خواست تا با توجه به وضعیت اضطراری پیش آمده، در محل کار خود حضور یابند. وزارت بهداشت لبنان همچنین از همه شهروندان لبنانی خواست تا فورا هر گونه دستگاه پیجر را از خود دور کنند.

الجزیره همچنین به نقل از یک مسئول ارشد سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» گزارش داد که انفجار پیجر‌های اعضای حزب‌الله یک نفوذ امنیتی اطلاعاتی بی‌سابقه است.

در همین ارتباط «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با ابلاغ حادثه امنیتی از وزیر بهداشت خواست تا جلسه دولتی را ترک کند و همه نهاد‌های این وزارتخانه را به حالت آماده‌باش درآورند.

کمیته صلیب سرخ در لبنان نیز از آماده‌سازی ۵۰ دستگاه آمبولانس اضافی و ۳۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی برای کمک به قربانیان این انفجار‌ها خبر داد. شبکه المیادین نیز به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش داد در برآوردهای اولیه در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر، صد‌ها نفر زخمی شده‌اند.

در همین ارتباط سرویس امنیت داخلی لبنان اعلام کرد که چند دستگاه ارتباطی از انواع خاصی در تعدادی از مناطق لبنان هدف قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی در این انفجار‌ها زخمی شدند.سرویس امنیت داخلی لبنان همچنین از شهروندان این کشور تا همه مسیر‌ها را برای تسهیل کمک‌رسانی به مجروحان و انتقال آنها به بیمارستان‌ها، تخلیه کنند.

برخی رسانه‌های خبری سوریه نیز از زخمی شدن تعدادی از اعضای حزب‌الله در سوریه و انتقال آنها به بیمارستان در پی انفجار چند پیجر خبر دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: مشاور برجسته «بنیامین نتانیاهو» (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) تلویحا گفت که اسرائیل در پشت ماجرای انفجار دستگاه‌های پیجر قرار دارد.

۹ شهید و ۲۷۵۰ زخمی در انفجار‌های لبنان

«فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.حدود ۲۷۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده‌اند که حال ۲۰۰ نفر از آنها وخیم است و مجروحان در ۱۰۰ بیمارستان در حال درمان هستند.

بیانیه اول حزب‌الله پس از انفجار‌های لبنان

حزب الله لبنان در بیانیه اول خود پس از وقوع انفجارها اعلام کرد: «تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که توسط تعدادی از کارمندان واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله استفاده می‌شوند، منفجر شده و سه نفر شهید شدند و تعداد زیادی زخمی شدند. ‏

نهاد‌های ذیصلاح در حزب الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده برای یافتن دلایل وقوع این انفجار‌های همزمان هستند و بخش‌های پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

از مردم محترم می‌خواهیم که مراقب شایعات و اخبار نادرست و گمراه کننده باشند. به ویژه که این امر با سخنان تهدیدآمیز دشمن صهیونیستی و آنچه وی آن را تغییر وضعیت در شمال می‌خواند، همراه است. ‏

تاکید می‌کنیم که مقاومت در همه سطوح و واحد‌های مختلف در بالاترین آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم ثابت قدم آن است.»

بیانیه دوم حزب الله لبنان

جنبش حزب الله لبنان در ادامه در بیانیه دیگری تاکید کرد: «پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعد از ظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که بر غیرنظامیان نیز تأثیر گذاشت و منجر به شهادت تعدادی و مجروحیت تعداد زیادی از افراد شد. دشمن خیانتکار و جنایتکار قطعاً قصاص این تجاوز را دریافت خواهد کرد.»

برچسب ها: انفجار ، بیروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار