همزمان با سالروز درگذشت استاد شهریار نهمین دوره کنگره بین‌المللی نشان علمی فرهنگی شهریار به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد و از فعالان این عرصه تجلیل به عمل آمد.

 رئیس اندیشکده تحقیقات قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز در نهمین کنگره نشان علمی فرهنگی شهریار اظهار داشت: این کنگره بیشتر به منظور توسعه دیپلماسی علمی و فرهنگی برگزار شده است.

 فرشبافیان شناسایی و انتخاب اساتید، محققان و دانشمندانی که در راستای ترویج و توسعه تمدن ایرانی و اسلامی و زبان فارسی در کشور‌های منطقه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه فعالیت علمی و فرهنگی می‌کنند را از جمله اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

وی افزود: پس از شناسایی این اساتید و دانشمندان،این افراد به عنوان محققان، اساتید و دانشمندان  الگویی برای فعالیت مشترک با کشور‌های منطقه معرفی می‌شوند.

فرشبافیان با اشاره به نحوه انتخاب برگزیدگان تصریح کرد: در طول یک سال با ارتباطاتی که برقرار می‌شود و در نهایت با هماهنگی رایزن‌های فرهنگی ایران در دیگر کشور‌ها این افراد مشخص و معرفی می‌شوند.

 وی گفت: در طول هشت دوره برگزار شده پیشین این کنگره ۸۲ نفر از کشور‌های ترکیه، هندوستان، پاکستان، نخجوان، گرجستان، آذربایجان و عراق معرفی شدند و نشان فرهنگی شهریار و جوایز به این افراد اعطا گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار