مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان گفت: رییس دادگاه عمومی بخش کاکاوند دلفان یکی از عوامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان را به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

حجت الاسلام علی سبزواری اظهار کرد: این حکم توسط "عزت اله نوری زاده" رییس دادگاه عمومی بخش کاکاوند شهرستان دلفان صادر شده است.

وی افزود: در این حکم آمده است با توجه به اینکه متهم قصد آتش زدن اراضی ملی را نداشته است و صرفا جهت روشن کردن سیگار و به طور غیرعمد باعث آتش سوزی شده است همچنین با توجه به اینکه یکی از ارکان جرم که رکن معنوی (سوء نیت عام و خاص) می‌باشد، احراز نشده و متهم در ارتکاب بزه سوء نیت نداشته است دادگاه با استناد به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری، قرار منع تعقیب صادر کرده است.

وی با اشاره به دادخواست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان در این خصوص گفت: بنابراین فرد متهم تنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد و قرار صادره ظرف مدت ۲۰ روز قابل تجدید نظر در محاکم تجدیدنظر استان می‌باشد.

حجت الاسلام سبزواری ادامه داد: دستگاه قضا بدون هیچ مماشاتی با افراد متخلف و خطاکار برخورد خواهد کرد که در این راستا متخلفان دیگری نیز توسط منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط شناسایی شده و معرفی شده اند.

 از مجموع ۶ میلیون هکتار جنگل و مرتع زاگرس، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در لرستان وجود دارد و با توجه به وجود ۹۰۰ هزار هکتار مرتع، آتش سوزی‌ها همچنان در این استان برپا است که کوهدشت، چگنی، معمولان، پلدختر و خرم‌آباد بیشترین تعداد حریق را تجربه می‌کنند.

از ابتدای تیرماه تا ۱۶ شهریور، ۲۵۴ فقره آتش‌سوزی در سطح پنج هزار و ۸۳۷ هکتار این استان داشته‌ایم که علت بیشتر این حریق‌ها عمدی بوده است.

برچسب ها: آتش سوزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.