وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم توانایی مقابله با همه جبهه‌های مقاومت را ندارد و تنها در یک جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند.

موشه یعلون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم در جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند و نمی‌تواند در ۷ جبهه پیروز شود.

براساس گزاش الجزیره، یعلون پیش از این از همه رهبران سیاسی و امنیتی سابق اسرائیل خواسته بود تا یک درخواست واحد برای استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام تهیه کنند.

از سویی دیگر چندی پیش عاموس هارئیل، تحلیلگر مسائل راهبردی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: اظهارات نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا نوعی صدور حکم اعدام علیه اسیران و سوق دادن «اسرائیل» و کل منطقه به سمت جنگ فرسایشی بی‌پایان در چندین جبهه است.

در همین راستا روز گذشته، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن نامه‌ای از یحیی سنوار، رهبر حماس پس از حمله موفقیت‌آمیز موشکی یمن به تل آویو دریافت کرد. سنوار در نامه خود خطاب به رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که حماس خود را برای نبرد فرسایشی طولانی مدتی که اراده سیاسی دشمن را در هم بشکند آماده می‌کند.

شایان ذکر است جنگ فرسایشی یک راهبرد نظامی شامل تلاش برای فرسودن دشمن تا حد فروپاشی با وارد کردن تلفات مستمر در نیروی انسانی و تجهیزات برای کسب پیروزی است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار