مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: رتبه استان در پرداخت وام ازدواج ۱۲ پله پایین آمد.

ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: رتبه استان از نظر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در مرداد امسال از ۱۹ به ۳۱ تنزل پیدا کرد.

او افزود: در مجموع ۷ هزار و ۴۸۰ نفر متقاضی تسهیلات ازدواج هستند که ۶ هزار و ۷۵۰ نفر در صف انتظار قرار دارند.

ربیعی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مرداد ۷۳۰ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۲ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده است و از مجموع متقاضیان امسال تنها ۹.۷۶ درصد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: برای ارتقای رتبه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان نیاز به مساعدت و پیگیری مسئولان و مدیران شعب بانک‌های عامل هستیم.

او افزود: حدود ۱۸ بانک عامل در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری دارند، اما کم بودن منابع، پرداخت تسهیلات را با چالش جدی مواجه کرده است.

ربیعی بیان کرد: ابتدای امسال پیگیری‌های استاندار برای جذب اعتبار بیشتر از مرکز موجب افزایش عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج شد و ۱۲ پله در پرداخت این تسهیلات رشد داشتیم، اما مجدد رتبه استان به عقب برگشته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: منابع بانکی کم سبب شده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه شوند و یکی از راهکار‌های افزایش منابع، تمرکز بر جذب منابع و ورود گردش حساب معادن و کارخانه‌های شاخص به بانک‌های داخل استان است.

او ادامه داد: تعدادی از زوجین استان پایان پارسال انصراف دادند تا در سال جدید از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند در حالی که اکنون با تأخیر در دریافت تسهیلات مواجه شده‌اند.

ربیعی عنوان کرد: زوجین زمان انتخات بانک باید صف انتظار را بررسی کنند، چون انصراف و ثبت نام مجدد نیز موجب تأخیر در پرداخت تسهیلات به آنان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.