کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال حاضر با توجه به عدم ابلاغ تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی همچنان منتظر هستند که این امر باعث کندی روند ساخت شده است.

همزما با تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه تامین منابع مالی است که تاکنون در این بخش آثار چندانی از روند همکاری بانک‌ها را شاهد نیستیم از سوی دیگر با توجه به آنکه هنوز  تسهیلات ۸۰۰ میلیون  تومانی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ نشده است بنابراین در این بخش با مشکلات زیادی سازندگان روبرو شده اند.

در همین زمینه غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن د رگفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم انتظار تامین مالی ۸۰۰ میلیون تومانی هستند گفت:   در صورتی که هرچه سریع‌تر این روند طی نشود و تسهیلات به این پروژه‌ها تعلق نگیرد، احتمالاً کارگاه‌های ساختمانی تعطیل شوند و به این ترتیب، روند تولید پروژه‌های نهضت ملی مسکن تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه متقاضیان زیادی که بخشی از آورده‌های خود را پرداخت کرده اند، با نگرانی به وضعیت کنونی منتظر پرداخت تسهیلات ساخت هستند گفت:  این متقاضیان به خوبی می‌دانند که در صورت عدم پرداخت تسهیلات، با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد

این عضو انجمن انبوه سازان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به بحث تخصیص تسهیلات ساخت مسکن ورود پیدا کرده و بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنند گفت: در چنین وضعیتی، بانک مرکزی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و اعلام می‌کند که افزایش تسهیلات مسکن باعث فشار اضافه به منابع مالی بانک‌ها خواهد شد. این در حالیست که چنین موضوعی صحت ندارد.

غلامی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مسکن و جلوگیری از تشدید عقب ماندگی‌های این حوزه، باید روند پرداخت تسهیلات به خوبی طی شود که این اقدامات باید با همکاری بانک‌ها صورت گیرد گفت:  در صورتی که  سهم ۲۰ درصدی تسهیلات مسکن بانک‌ها ادا نشود، پروژه‌ها با تاخیر همراه خواهند شد و به این ترتیب، نمی‌توان طرح نهضت ملی مسکن را سر موقع اجرا کرد. این نماینده مجلس تاکید کرد که مجلس به طور جدی این کم کاری و کوتاهی را پیگیری خواهد کرد و پیگیر ابلاغ تسهیلات خواهد شد.

او اظ‌ها رکرد: در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی از پروژه نهضت ملی مسکن، کار ساخت و ساز خود را آغاز کرده اند و هرگونه تاخیر در ابلاغیه وام ۸۰۰ میلیونی، باعث به هم ریختن برنامه‌ها می‌شود. برنامه ریزی‌های مختلفی برای تقویت بازار مسکن انجام شده که اگر تسهیلات مربوطه به موقع پرداخت نشود، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و بازار به هم می‌ریزد.

خبرنگار: محبوبه کباری

 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار