استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موفق‌ترین اقتصاد از نوع مردمی است، گفت: مشارکت مجمع خیران یاریگران زندگی برای صیانت اجتماعی بهبودیافتگان ضرورت دارد.

محمد کرمی  در نشست مجمع خیران یارگیران زندگی که در سالن ولایت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت امام جمعه اهل سنت خاش، بیان کرد: مولوی شهنوازی فردی مومن با بصیرت بود، بازگشت همه ما به سوی خداست که همگان باید به آن سمت پیش برویم، آنچه مهم بوده عمل صالح است.

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و موضوع آموزش و پرورش و دانشگاه اولویت اصلی سیستان و بلوچستان است، تاکید کرد: همگان باید به آموزش و پرورش، رشد ارتقای تحصیلی دانش آموزان در حوزه تربیت با نگاه توحیدی کمک کنند؛ چرا که آینده کشور در دست دانش آموزان خوش فکر و توانمند استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آموزش ۱۰ هزار دانش آموز در حوزه اقتصاد دیجیتال، افزود: این دانش آموزان حدود ۴۳ شرکت در استان راه اندازی کردند، سرمایه‌گذاری در این زمینه مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع دانشگاه و مجمع یاریگران زندگی نیز بسیار مهم است تا فرزندان ما بدانند راه و روش درست چگونه بوده و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

کرمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان همسایه بوده و در زمینه مواد مخدر در این حوزه درگیر هستیم، گفت: موضوع پیشگیری بسیار مهم بوده، پیشگیری از آموزش و پرورش و سایر مجموعه‌ها شروع می‌شود همگان پای کار باشند.

وی با بیان اینکه حرف و کلام خیران در جامعه در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است، اظهار کرد: شهرک سلامت بر اساس ماده ۱۶ برای درمان معتادان در زاهدان بکارگیری شده و به این قشر از جامعه توانمندی و مهارت یاد خواهیم داد؛ چرا که سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف بی‌نظیر است، بنابراین باید خیران با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان در حوزه معادن، اقتصاد شهری، اقتصاد دیجیتال، کشاوری، دریا و مرز بدنبال توسعه و رونق اشتغال در این استان باشند و اقتصاد به سمت مردمی بودن پیش برود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موفق‌ترین اقتصاد از نوع مردمی است، ادامه داد: باید شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کرد تا ایده‌ها تقویت شوند، بالاترین سرمایه امروز نیروی انسانی توانمند بوده که خیران، بزرگان و سران طوایف از این ظرفیت استفاده کرده و پای کار بیایند.

وی از راه‌اندازی بخش هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ورود به این عرصه در عرصه اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم بوده؛ سران طوایف زمانی موفق هستند که فرزندان آنها تحصیل کرده و فرد بیکار در آن طایفه وجود نداشته باشد، بنابراین باید حوزه تجارت را در طایفه خود فعال کنید.

کرمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در بخش‌های زیرساختی به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: مساله راه آهن اولویت اصلی کشور در این استان است، تولید ثروت بسیار مهم بوده چرا که ایجاد اشتغال می‌کند.

وی تاکید کرد: مجموعه یاریگران زندگی بسیار مهم بوده، همکاری خیران و سایر دستگاه‌ها در این زمینه ضرورت دارد چرا که نجات یک فرد عمل صالح به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار