سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ۶ سایت فروش بلیت هواپیما که فاقد مجوز از سوی سازمان هواپیمایی بودند به دلیل تخلف گران‌فروشی به دادستانی معرفی شدند.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ۶ سایت فاقد مجوز از سوی ساز مان هواپیمایی کشور به دادستانی معرفی شده اند، گفت: ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی ادامه داد:  ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.tiketonline.ir، www.flymurshid.ir،  www.blitesafar.ir،  www.tasnimticket.ir،  www.zoomkish.org و www.hesamgasht.ir  به دلیل نمایش و فروش غیرقانونی بلیت هواپیما برای انسداد به مراجع قضایی معرفی شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد:  در راستای اعمال اختیارات قانونی مندرج در ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ و نظارت بر فعالیت‌های هواپیمایی کشوری به منظور حفظ مصالح عمومی و با استناد به مفاد مصرحه در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری و نیز بدلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی و با استناد به ماده ۳۱ آئین نامه اخیرالذکر، پروانه فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی الهام سیر، خاور سیر مشهد و همچنین شرکت پرکاس سفر توس که از طریق سایت فاقد مجوز TIXCHARTERR.com به عرضه بلیت/نمایش نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی بالاتر از نرخ‌های تعیین شده اقدام کرده بودند به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شدند.

 وی اظهار کرد: روند نظارت و پایش سایت و آژانس های مسافرتی به صورت مستمر در حال انجام است و به هیچ عنوان اجازه تخلف و گران فروشی به سایت و آژانس ها را نمی دهیم چراکه اجرای این اقدامات با توجه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ممنوع بوده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: هواپیمایی ، نرخ بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار