دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: این استان پیشانی مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور بوده و در سطح دنیا این مقابله از در این نقطه از ایران اسلامی شکل می‌گیرد.

علیرضا ملاشاهی در نشست مجمع خیران یارگیران زندگی که در سالن ولایت استانداری برگزار شد، بیان کرد: سیستان و بلوچستان بیشترین مرزهای آبی و خاکی را با کشورهای همسایه دارد که باید از این فرصت در عرصه اقتصادی، صنعتی و توسعه صادرات و تجارت از آن بهره‌مند شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با کشورهایی همسایه است که در حوزه تولید مواد مخدر این بلای خانمان‌سوز ورود کرده‌اند، تنها در بخش تریاک ۸۴ درصد تریاک جهان توسط افغانستان تولید می‌شود که در سایر تولیدات مواد مخدر نیز این رقم بیشتر قابل توجه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی مرزهای شرقی اعم از آبی و خاکی استان درگیر مقابله با ورود مواد مخدر به استان و کشور است، ایران همواره نقش بزرگی در جلوگیری از ترانزیت و ورود مواد مخدر دارد، این حجم از تهاجم باعث شده حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون در امر مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کند.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان پیشانی مبارزه با موارد مخدر در سطح کشور بوده و در سطح دنیا این مقابله از سطح این استان شکل می گیرد که آسیب های جدی نیز در حوزه های اجتماعی، معتادان و طلاق به دنبال دارد.

ملاشاهی گفت: یکی از حوزه هایی که باید بر روی آن تمرکز و برنامه ریزی کرد حوزه پیشگیری، درمان و صیانت است، اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های کشور است باید با رویکرد مردمی سازی در این عرصه گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر رویکرد مردمی سازی را با اولویت پیشگیری در دستورکار خود قرار داده و در این راستا، یکی از اقدامات مهمی که انجام شد تشکیل «مجمع خیران یاریگران زندگی» در سیستان و بلوچستان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتیاد بلای خانمان‌سوز است و مسائل و مشکلات این آسیب اجتماعی تمام آحاد جامعه را درگیر می‌کند، افزود: فرد معتاد ابتدا به خود، بعد به خانواده و سپس به اجتماع آسیب جدی وارد می‌کند، بنابراین نجات یک معتاد به مانند نجات جامعه است.

وی ادامه داد: این تشکل مردم نهاد تاکنون در بیشتر استان‌ها تشکیل و راه‌اندازی شده و تلاش می‌کند تا با کمک خیران و کارآفرینان، زمینه اشتغال برای معتادان بهبود یافته را فراهم کند.

ملاشاهی با بیان اینکه همکاری کمک و یاری رساندن از گذشته‌های دور تاکنون در سیستان و بلوچستان سابقه طولانی دارد، تاکید کرد: مجمع خیران یاریگر زندگی نگاه ویژه‌تری به موضوع اشتغال و توانمندی معتادان در حال درمان دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار