استاندار کردستان گفت: غربالگری و پذیرش معتادان متجاهر در کمپ ماده ۱۶ سنندج به نحو صحیح انجام شود

اسماعیل زارعی کوشا عصر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تسلیت و تبریک شهادت اسماعیل هنیه گفت: در این مدت امت اسلامی داغ‌های زیادی تجربه کرد، اما بدون شک خون زمین ریخته اسماعیل هنیه زمینه‌ای برای انحلال قطعی صهیونیست‌ها باشد.

استاندار کردستان افزود: هیچ دشمنی به اندازه صهیونیست‌ها در خباثت توصیف نشده و توصیفات مکرر قرآن آمده که در خدمت شیطان بودند و همواره به تزویر و ریاکاری در قران توصیف شده اند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در قرآن، حریص‌ترین آدم‌ها توصیف شده اند، بزرگترین ترس صهیونیست‌ها از مرگ است.

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود گفت: در زمینه مبارزه با مواد در استان نسبت به بسیاری از استان‌ها کم آسیب‌تر هستیم، اما باید بیش از این بهبود یابیم.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه هدف بزرگ در این زمینه موضوع پیشگیری است، افزود: غربالگری و پذیرش معتادان در کمپ ماده ۱۶ به درستی انجام شود.

وی بر لزوم مدیریت این کمپ تاکید کرد و گفت: حوزه قضایی بر احکام به این موضوع ورود کنند.

استاندار کردستان درخصوص راه اندازی و احداث کمپ شهرستان‌های قروه و سقز نیز اظهار کرد: اقدامات لازم برای احداث این کمپ‌ها در بخش نرم افزاری انجام شده و دستگاه‌های متولی باید برای احداث و راه اندازی آنها باید کمک کنند که هرچه زدوتر شاهد راه اندازی آن باشیم.

کردستان جزو ۱۰ استان پاک در زمینه مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخدر کردستان اظهار کرد: در زمینه مواد مخدر جزو ۱۰ استان پاک کشور هستیم، اما نرخ شیوع به گونه‌ای است که وضعیت در سال‌های آینده تغییر پیدا می‌کند و اهتمام جدی می‌طلبد.

علی محمد پناه با بیان اینکه اقدامات خوبی در انهدام باند‌های مواد مخدر و خرده فروشان انجام شده است، افزود: ۳۰۰ نفر از معتادان متجاهر در کمپ ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و این پاکسازی چهره شهر تاثیر به سزایی داشته است.

وی بر لزوم اهتمام دستگاه‌های متولی در احداث کمپ ماده ۱۶ در شهرستان‌های سقز و قروه تاکید کرد و گفت: مجوز‌های لازم در این زمینه تکمیل شده و اکنون نیازمند ایجاد زیرساخت هستیم.

فرماندار سنندج نیز در این جلسه گفت: در زمینه غربالگری معتادان همچنان مشکل داریم و نیازمند تیم تخصصی غربالگری است که کار را به دقت انجام دهند.

حسن عسکری یکی از نقاط قوت شهرستان را وجود سامانه سرا عنوان و بر لزوم حمایت بیشتر از آن تاکید کرد.

وی از راه اندازی کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مدارس این شهرستان  نیز خبر داد و گفت: هر دستگاهی برای اجرای کارگاه‌های آموزشی خود ابتدا باید طرح خود را به این کارگروه ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار