وزیر جهاد گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور است و با حفاظت از زمین‌های مرغوب برای تأمین غذا نیازمند بیگانگان نخواهیم بود.

غلامرضا نوری قزلجه صبح امروز در شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی گفت:حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور است و همه باید برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی تلاش کنند.

به گفته او، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور است و حفاظت از زمین‌های مرغوب کشاورزی که پایه تولیدات کشاورزی است موجب می‌شود برای تأمین غذا نیازمند بیگانگان نباشیم.

نوری قزلجه ادامه داد: بیشتر اراضی مرغوب کشاورزی در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها قرار دارد و به همین دلیل متاسفانه بیشتر در معرض تغییر کاربری قرار می‌گیرد، لذا باید با تمام توان از این اراضی محافظت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی کاری بسیار سخت است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او اضافه کرد: موضوع مدیریت زمین و محدودیت اراضی کشاورزی از مسائل بسیار مهم در کشور است و نیاز است تلاش مضاعفی در این زمینه انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قوانین حوزه زمین باید منطبق با واقعیت و شرایط موجود این حوزه باشد و اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد.

او گفت: انتظار داریم رفع تداخلات اراضی و در صورت امکان صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی تا یک سال آینده به اتمام برسد، این موارد مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز هست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهیه آمار دقیق از اراضی کشاورزی با صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار