مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی لرستان گفت: مخازن نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به منظور حذف سوخت‌رسانی با نفت‌کش، کاهش هزینه‌های انتقال و پایداری سوخت‌رسانی در فصول سرد به خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی استان متصل شد.

سید شمس الدین حسینی روز سه شنبه  اظهار کرد: با انجام این اقدام، نیاز روزانه نفت‌گاز نیروگاه سیکل ترکیبی از طریق خطوط لوله تامین خواهد شد.

وی افزود: طرح اتصال تعدادی از نیروگاه‌های کشور از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۹۹ مورد نظر دولت وقت قرار داشت که اجرای آن در سفر استانی رییس جمهور شهید تصویب و مقرر شد اعتبار مورد نیاز این پروژه طبق مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل منابع داخلی شرکت نفت تامین شود.

وی عنوان کرد: این پروژه به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیارد ریال در مسیری به طول پنج کیلومتر بهمن ماه سال گذشته آغاز و با تلاش عوامل شرکت نفت و همکاری کارکنان نیروگاه، عملیات راه‌اندازی و تزریق اولیه سوخت به مخازن با موفقیت انجام شد.

حسینی گفت: استفاده از حریم خط انتقال بنزین مجاور نیروگاه و همچنین موافقت شرکت مولد نیروی خرم‌آباد برای استفاده شرکت نفت از جاده دسترسی جهت لوله گذاری، موجب رفع مشکل تملک اراضی کشاورزی مسیر و صرفه جویی در هزینه خرید زمین‌ها توسط وزرات نفت شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصول سرد روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر گازوییل در نیروگاه خرم‌آباد مصرف می‌شود جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه جویی وزارت نفت در هزینه حمل گازوییل به نیروگاه (حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در سال) از مزایای اجرای این طرح است.

وی افزود: همچنین کاهش مشکلات و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم نیروی انسانی جهت بارگیری و تخلیه سوخت، جلوگیری از آلودگی آب و خاک حاصل از نشت سوخت، تخریب جاده دسترسی در بیرون و داخل نیروگاه ناشی از تردد تانکرها، تسریع در انتقال سوخت به نیروگاه، رفع نگرانی کمبود سوخت و خاموشی واحد‌ها در زمستان از دیگر مزایای این اقدام به شمار می‌رود.

برچسب ها: نیروگاه ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.