آیین گشایش نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان صبح روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از پخش آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، صادق کیانی‌مقدم به همراه عروسک‌ها روی صحنه آمد و آیین حرکات کردی را به‌جا آورد و وحید خسروی نیز با عروسک معروف«عمو بلفنجک» به هنرنمایی و اجرای برنامه پرداخت.

سپس دبیر نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان روی صحنه آمد و خطاب به نوجوانان و حاضران در این مراسم بیان کرد: نمی‌دانید که چند وقت است منتظر هستیم تا شما بیایید و یک عالمه عشق و ذوق در وجود ما هست تا بتوانیم میزبان شما باشیم. نوجوانان عزیز! آینده‌سازان فردا! به این جشنواره خوش آمدید. همکاران من هم در برگزاری جشنواره شبانه‌روزی زحمت می‌کشند و امیدواریم جشنواره خوبی داشته باشیم. امیدوارم اگر به این رشته علاقه دارید موفق باشید و بعد به جشنواره‌های دیگر هم راه یابید.

سارا روستاپور افزود:، اما یادتان باشد به هر جشنواره‌ای هم بروید خاطره‌های خوب این رویداد از یادتان نمی‌رود، چون جشنواره برای شما اهمیت قائل شده و جشنواره‌ای در حد فجر برای‌تان برگزار کرده تا بدانید چه‌قدر ارزشمند و توانمند هستید و آینده ایران به دست شماست.

وی در ادامه گفت: از مدیرعامل کانون تشکر می‌کنم که از وقتی به مرکز تئاتر آمدند تئاتر رونقی گرفته، چون مهم است که یک مدیر، دغدغه تئاتر و کودکان و نوجوانان را داشته باشد و این مسأله بسیار مهم است.

سپس رئیس نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: بخش ملی این جشنواره بعد از هفت سال وقفه برگزار می‌شود و این اتفاق خوبی است. هفته گذشته جشنواره ملی سرود را برگزار کردیم و این هفته جشنواره نمایش را داریم و این نشان می‌دهد موج جدیدی از فعالیت‌های هنری و فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان شکل گرفته آن‌چه این روز‌ها در جشنواره می‌بینیم دستاورد مربیان کانون است.

فرهاد فلاح اضافه کرد: این جشنواره حاصل کار یک سال نیست شاید یک مربی ۱۰ سال تلاش کرده تا امروز این نتیجه را در صحنه مرکز تولید تئاتر ببینیم. اگرحمایت‌های مدیرعامل کانون از بحث تئاتر نبود وضعیت تئاتر کودک و نوجوان کانون و حتی کشور این نبود. از ایشان تشکر می‌کنم.

معاون فرهنگی کانون در ادامه گفت: از خانم روستاپور به عنوان دبیر جشنواره که شب و روز تلاش کرد و از هر چه داشت گذاشت تا جشنواره خوب برگزار شود و از همه همکاران تشکر می‌کنم. همه شبانه‌روزی تلاش کردند پس از این جا به بعد جشنواره دیگر به دست شماست امیدوارم با همت و شور و شوق شما اتفاق‌های خوبی رخ دهد. 

فلاح در پایان عنوان کرد: طرح جدیدی از عروسک دارا و سارا در این جشنواره متولد می‌شود و فضای جدیدی را از فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهیم دید.

نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان تا روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار