دومین جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه CBR روستایی بهزیستی فارس در شیراز برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی فارس در حاشیه این جشنواره گفت: دومین جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه CBR روستایی بهزیستی فارس با شعار «جام بلند همتان» در مجموعه ورزشی شادزیست شیراز برگزار شد.

محمدرضا هوشیار با بیان اینکه این جشنواره ویژه افراد دارای معلولیت در برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه روستایی اجرا شد، افزود: فعالیت‌های ورزشی از مصادیق توانمندسازی معلولان است و بر این اساس توسعه ورزش معلولان در صدر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان فارس است.

او تصریح کرد: بازی‌های بومی ـ محلی به دلیل در دسترس بودن باعث رشد روانی اجتماعی، ارتقای مهارت‌های حرکتی و اجتماعی، حفظ ارزش‌ها و خرده فرهنگ‌ها می‌شود.

هوشیار اظهار کرد: این بازی‌ها ابزار مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت گروه هدف و ترویج فرهنگ و سبک زندگی، حفظ و احیای آداب و رسوم و سنت‌های کهن مردم ایران است.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: این برنامه در مرحله روستایی شهرستان‌ها اجرا شد و تعداد ۶۶ نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند که امروز میزبان آنها هستیم.

او همچنین منتخبین این رقابت‌ها را تعداد ۱۲ نفر شامل ۶ نفر خانم و ۶ نفر آقا به عنوان نمایندگان استان اعلام کرد و افزود: به جشنواره مسابقات کشوری که مهرماه در بابلسر برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

هوشیار بیان کرد: این جشنواره با همکاری اداره ورزش و جوانان استان صورت پذیرفته و رشته‌های ورزشی شامل دوز دو پا، دوز فیزیکی روی میز، مچ‌اندازی، لی لی، هفت سنگ و دال پلان رشته‌های ورزشی این جشنواره است.

او در پایان هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه برنامه‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت و بهبود دسترسی افراد به فعالیت‌ها و امکانات ورزشی عنوان کرد تا با اجرای برنامه‌های ورزشی ضمن پرورش قوای جسمانی روحی و روانی آنها مهارت‌های ارتباطی و مشارکت اجتماعی این افراد ارتقا یابد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار