معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: صنایع بزرگ استان باید استفاده از منابع دست اول آب را متوقف کرده و به مصرف پساب تصفیه سوق یابند.

 مهدی رشیدی روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان اظهار کرد: نباید زمان را از دست بدهیم و نیاز است برنامه ریزی برای استفاده از پساب تصفیه خانه در صنایع با سرعت بیشتر انجام شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد کمیته ای از مدیران شورای حفاظت آب تشکیل و کارها برای ایجاد تصفیه خانه در شهرهای شیروان و اسفراین تسریع شود.

وی با اشاره به افزایش میزان بارندگی در استان افزود: با وجود بارندگی های خوب، شرایط بحرانی و خشکسالی در استان به قوت خود باقی است و نیاز است مسئولان و مدیران دستگاه ها توجه ویژه نسبت به مدیریت منابع آب و اجرای مصوبات این نشست داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی به لحاظ افزایش میزان بارندگی در جایگاه سوم استان های کشور است و در زمینه افزایش بارندگی ها در بلندمدت در رتبه ۱۲ استان های کشور قرار دارد.

رشیدی اظهار کرد: مدیریت منابع آب در این استان از اهمیت بالایی برخوردار و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: اکنون تنها ۲۰ درصد از مخازن سدهای استان پر است.

  خشکسالی پی‌درپی بسیاری از سدها و رودخانه‌های استان را در دهه اخیر با کم‌ آبی مواجه کرده بود و این وضعیت، خطری جدی برای منابع آبی به خصوص در بخش شرب محسوب می شد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.