رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: همه اصناف باید خود کنترلی و خود اظهاری بهداشتی را انجام داده و گزارش آن را در سامانه سامح ثبت کنند.

هاشم یوسفی رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست هم اندیشی دفاتر خدمات سلامت گفت: با توجه به آئین نامه اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، همه اصناف باید خود کنترلی و خود اظهاری بهداشتی را انجام داده و گزارش آن را در سامانه سامح ثبت کنند.

یوسفی افزود: خود کنترلی و خود اظهاری توسط ممیزان کارشناسان بهداشت محیط در دفاتر خدمات سلامت انجام می‌شود و متصدیان اماکن و مراکز برای عقد قرارداد به دفاتر خدمات سلامت مراجعه کرده و صنف خود را اظهار کرده و قرار داد خود کنترلی را در این دفاتر اخذ کنند.

این مسئول تاکید کرد: اصناف باید براساس قراداد و نوع صنف به دفاتر خدمات سلامت مراجعه کرده و چک لیست صنف مربوطه را تکمیل و در سامانه سامح ثبت کنند. این اظهارات برای بازرس بهداشت محیط منطقه مرکز خدمات جامع سلامت، ارسال می‌ شود و بازرس در صورت عدم رفع نواقص بهداشتی؛ اخطار تعطیلی موقت ۴۸ ساعته برای آنان صادر می‌کند.

در نشست هم اندیشی دفاتر خدمات سلامت، مواردی به شرح ذیل برای بازرسی مقرر شد:

 ۱. بازرسی اصناف بخصوص مراکز تهیه توزیع موادغذایی بهداشت فردی و موادغذایی در اولویت قرار گیرد.

۲. در بازرسی از اصناف از تجهیزات پرتابل استفاده نمایند مانند: دماسنج، کارسنج، شوری سنج

۳. بازرسی ممیزان برای ارتقا بهداشت، براساس آموزش و مشاوره باشد.

۴. بازرسی‌ها در زمان مقرر انجام و در سامانه سامح ثبت شود.

۵. اماکن و مراکز در زمان خدمت رسانی به همشهریان بازرسی شود.

۶. درصورت مشاهده نواقص بحرانی به رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان اطلاع رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار